wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Głośniki / Kolumny » Kolumny Podłogowe » Apertura Adamante
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów
Waluta
  • Vincent SV-237mk
  • Transparent - Audiofilska Biżuteria
  • Magnat Transplus 1500
  • McIntosh MC2152
Apertura Adamante
Darmowa dostawa

Apertura Adamante

APERTURA

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Cherry
Cherry
Oak
Oak
Rosewood
Rosewood
Black Piano
Black Piano

Cena: 31 300,00 zł

Produkt chwilowo niedostępny w sprzedaży

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (0)

Apertura Adamante

Kolumna podłogowa

Adamante to najnowsze kolumny Apertury, których projekt bazuje na flagowym modelu Enigma.

Adamante to brakujące ogniwo między Onira i Enigma które jest połączeniem kompaktowej konstrukcji z 6,5” głośnikami nieskośredniotonowymi jak w Onira i większym głośnikiem wysokotonowym dostępnym w Enigma.

Wyzwaniem które podjęto w Adamente było uzyskać w zmniejszonej obudowie wydajność zbliżona do Enigmy. Konstruktorzy Adamante uważają ze to się udało.

Rozmiary Adamente są zbliżone do Onira co powinno ułatwić ich wkomponowanie nawet do bardzo nowoczesnych wnętrz.

Adamente ma ten sam nowoczesny wygląd co pozostałe modele Apertury czyli dwa zakrzywione boki o różnych długościach o symetrycznych powierzchniach. Wybór tego kształtu został podyktowany zagadnieniami technicznymi jak zróżnicowanie różnych paneli (rozmiar, promień, kąt, długość) , jednolity podział rezonansu i obniżenie promieniowania dzwięku.

Panele obudowy składają się z wielu cienkich warstw wykonanych z wysokiej jakości płyt MDF sklejonych ze sobą i uformowanych ciśnieniowo aby finalnie osiągnąć grubość od 28 do 44mm.
Struktura ta pozwala tłumić drgania wewnątrz obudowy. Warstwowa konstrukcja jest uformowana    wokół ośmiu ciężkich paneli.

Aby zoptymalizować rozpraszanie dzwięku , obudowa Adamante stoi na umieszczonym centralnie na środku podstawy stożku (kolcu). To rozwiązanie Apertura stosuje we wszystkich swoich modelach począwszy od Armoni. Pozostałe cztery kolce służą wyłącznie do stabilizacji i mocowane  są do dwóch 10mm stalowych podstawek.

Zasada obciążenia akustycznego w Adamante jest podobna jak w  Onira  i Enigma. Jest to hybrydowe obciążenie które miesza linie akustyczna z bass reflexem. Dzięki szerokiej średnicy tubie umieszczonej pod głośnikiem zmniejsza się przepływ powietrza, podnosi oddziaływanie na pomieszczenie i obniża nielinniowość. 

W Adamante użyto dwóch głośników 18cm (6,5”) średnioniskotonowych. Głośniki te są podobne do tych użytych w Onira ale zmodyfikowane. Modyfikacje to : poprawa cewek zmniejszających zakłócenia ,  poprawa mechanicznego tłumienia i zakłóceń pola magnetycznego , nowy rodzaj materiałów kompozytowych opartych na tkaninie polipropylenowej która wpływa na sztywność i lekkość stożka oraz wykazuje dobre właściwości tłumiące.Materiał z którego wykonano membrane jest ten sam.

Dzięki specjalnej konstrukcji wykonania dwa głośniki średnioniskotonowe są ze sobą idealnie zsychronizowane. 

Za wysokie tony odpowiada profesjonalnie wykonany głośnik wstęgowy. Został on wykonany z aluminiowo polimerowej membrany do poprawy liniowości . Głośnik wstęgowy jest mechanicznie umocowana z dwóch stron aby uniknąć drgań w określonych pasmach. Skuteczność głośnika jest dwa razy taka jak w Onira i cztery razy wyższa niż inne głośniki wysokotonowe.

Kombinacja szerokiej powierzchni emisyjnej ze zwrotnica Christian Yvon pozwalają na nietypowe cięcia niskich częstotliwości. W ten sposób rozwijamy dobrze znane cechy dzwięku głośników wysokotonowych  o szerokim zakresie częstotliwośći.
Technologia zwrotnic zastosowana w produktach Apertury pozwala na intermodulacje i wyrównanie czasowe, a eliptyczny filtr na jednej z gałęzi ma trzy rózne spadki : 6dB 12dB i 24dB na oktawę. Obwody niskich i wysokich tonów są niezależne. Zastosowano tu wysokiej klasy okablowanie wysoko prodowe nie mniej niż 37 na głosnik.

Muzycznie w głośnikach Adamante możemy rozpoznać cechy Onira ale znacząco poprawione. Posiadają więcej precyzji i wyrafinowania. W połączeniu z bardzo muzyczną elektroniką będą oferować nowe doświadczenia i radość ze słuchania dla każdego melomana.

Adamante posiada głośnik wysokotonowy po raz pierwszy użyty w kolumnach Enigma. Głośnik profesjonalnej jakości o bardzo wysokiej czułości. Szerokość pasma bardzo szybkie przejście. Aluminiowy panel CNC. Neodymowy magnes. Membran 22cm2 sprasowana o wadze zaledwie 88mg.
Niskie częstotliwości to dwa 6,5” głośniki średnioniskotonowe.

Wysokiej jakości MDF wielowarstwowy od 28 do 44mm. Szkielet tworzą ciśnieniowo formowane panele.

Oryginalna technologia Apertura DRIM. Dwie odseparowane od siebie płytki wysoko i nisko tonowa. Wysokiej klasy komponęty: cewki 1,4mm Jantzen , wysokiej klasy kondensatory polipropylenowe, okablowanie wysokiej jakości (37 komponętów użytych na jedną kolumne).
Zwrotnica okablowana FR4 epoksydowe Pcb z miedzi grubości 210um. Wewnątrz posrebrzana miedz oraz drut PTFE. Solidna miedziana posrebrzana wiążąca podpora. 

Specyfikacja techniczna Adamante:
  • pasmo przenoszenia: 32-30 000 Hz/ +-3dB
  • czułość: 91dB 
  • impedancja: 4Ω
  • konstrukcja: Bass- Reflex
  • głośnik nisko-średniotonowy: 2x7" isobaric
  • głośnik wysokotonowy: 5" ribbon
  • podział zwrotnicy: 1,8kHz
  • terminale: Pojedyncze przewody
  • wymiary: 220x353x1150mm (WxDxH)
  • waga: 52Kg

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz swoją opinię produktu, gdyż każdy może być recenzentem, Ty również!

Pozostałe produkty z kategorii
McIntosh XRT1K

McIntosh XRT1K

108 000,00 zł
Apertura Edena

Apertura Edena

13 650,00 zł
DALI ZENSOR 5

DALI ZENSOR 5

1 599,00 zł


altBudujesz system muzyczny?

Szukasz doskonałych kolumn..., wzmacniacza..., odtwarzacza...?
 

Kupuj z głową! Najniższa cena to nie wszystko!

alt

Służymy wiedzą i doświadczeniem, popartym latami praktyk.

U nas otrzymasz fachową ekspertyzę, bez "nabijania w butelkę".
 
alt
Cenimy twój czas i pieniądze.
 
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

 
alt
© K2 Audio 2021 | WARSZAWA - KATOWICE - KRAKÓW | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl