wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » 3 » ATC SCM404
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów

Waluta

ATC SCM40ATC SCM40ATC SCM40ATC SCM40nowy głośnik wysoko tonowylegendarny głośnik średnio tonowy 75mmwysokiej klasy głośnik basowyATC SCM40ATC SCM40ATC SCM40ATC SCM40
ATC SCM40ATC SCM40ATC SCM40ATC SCM40nowy głośnik wysoko tonowylegendarny głośnik średnio tonowy 75mmwysokiej klasy głośnik basowyATC SCM40ATC SCM40ATC SCM40ATC SCM40
Nasz hitDarmowa dostawa

ATC SCM40

ATC
ATC SCM40
Średnia ocena (5/5):
Średnia ocena 5/5
(głosów 2)

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 72 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Black Ash
Black Ash
Cherry
Cherry
Black Satin
Black Satin
White Satin
White Satin

Cena: 10 750,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Satynowe wykończenia SCM Entry
  • marka ATC
  • Zastosowanie
  • Klipy filmowe (2)
  • Recenzje produktu (2)

ATC SCM40

Fenomenalna kolumna podłogowa, HIT wśród kolumn wolnostojących

SCM40 jest pierwszą kolumną podłogową w ofercie brytyjskiej marki ATC. Jest też pierwszym głośnikiem wyposażonym w legendarny, firmowy przetwornik średnio tonowy 75mm.
Dźwięk jaki prezentuje SCM40 jest kompletnie oderwany jakościowo od rzeczywistości, gdyż poziom na jakim grają SCM40 jest charakterystyczny dla konstrukcji dwukrotnie droższych.

Kto by pomyślał, że tak wysoki audiofilski poziom jest tak łatwo osiągalny?

SCM40 grają z bardzo dużym odwzorowaniem detali oraz niesamowitą selektywnością instrumentów, jednak na szczególną uwagę zasługuje tutaj prezentacja wokali, jakość oraz ich wysunięcie do przodu. Chciało by się powiedzieć, że wokal w SCM40 jest tak bardzo rzeczywisty w prezentacji, naturalny i niesamowicie czysty. To dźwięk kompletnie niedostępny na tym poziomie cenowym, wyłączając naturalnie omawiany model.
Z uwagi na konstrukcję obudowy zamkniętą, prezentowany bas jest bardzo zwarty i szybki, grający w punkt bez zbędnego "rozlewania się". Bas jest grany dokładnie tak samo, jak zostało to zarejestrowane w nagraniu, bez żadnego kolorowania.

alt

Wyjątkowo niski poziom zniekształceń

Efektywność SCM40 na poziomie 85db oznacza bardzo małe zniekształcenia dźwięku i ogromną przyjemność słuchania, szczególnie na wyższych poziomach głośności. Oznacza to również nieco większe niż przeciętne obciążenie dla wzmacniacza, jednak biorąc pod uwagę nasze doświadczenie i rzeczywistych użytkowników, SCM40 należy napędzać wzmacniaczami o wysokiej wydajności prądowej tj. w przypadku tranzystora od 100W/kanał i w przypadku lamp od 45W/kanał.

Zalety obudowy zamkniętej

Konstrukcja zamknięta wybacza również pewne niedoskonałości akustyki wnętrza, niwelując tym samym w drobnym stopniu pogłos basu a z drugiej strony umożliwia ustawienie kolumny bliżej ściany tylnej czy ścian bocznych. Stąd też SCM40 można stosować w szerokim zakresie wielkości pomieszczeń, czyli 18-40m2.

Specyfikacja SCM40:
  • Przetworniki ATC: 25mm jedwabna kopułka wysoko tonowa z magnesem neodymowym, legendarna miękka kopułka średnio tonowa 75mm, głośnik basowy 164mm SC
  • Pasmo przenoszenia (-6db):  48Hz-22kHz
  • Dyspersja: ±80° w poziomie, ±10° w pionie
  • Impedancja: 8 omów
  • Efektywność: 85db
  • Maksymalny SPL: 112dB
  • Częstotliwość podziału: 380Hz & 3.5kHz
  • Rekomendowana moc wzmacniacza: 75-300 W
  • Złącza: potrójne, bananowe
  • Maskownica: metalowa, montowana na magnesie
  • Wymiary (wys. x szer. x głęb.): 980x370x305mm
  • Waga: 31 kg/sztuka

Standardowa gwarancja obejmuje 2 lata. Aby uzyskać 6 lat gwarancji, należy dokonać rejestracji produktu na stronie
http://atcaudio.pl/gwarancja-premium/
ATC SCM Satin Black & White
alt

ATC to brytyjska marka specjalizująca się w konstruowaniu najwyższej klasy przetworników oraz budowaniu kolumn głośnikowych na najwyższym poziomie technologicznym.
W głośniki ATC wyposażone są najbardziej prestiżowe studia nagrań na świecie oraz najlepsze światowe sale koncertowe, w tym Walt Disney Concert Hall, Royal Opera House czy Bing Concert Hall w Stanford UK.

Decydując się na posiadanie głośników ATC mamy pewność, że taki zakup jest sprawdzoną inwestycją, nie tylko z uwagi na sławę i miliony nagrań popełnionych na nagłośnieniu ATC, ale też z uwagi na stale rosnącą cenę produktów ATC i w zasadzie brak obecności tego towaru na rynku wtórnym.

ATC jest jedną z niewielu firm na świecie, która pod żadnym pozorem nie obcina jakości podzespołów, zastępując je skutecznym marketingiem. Tutaj ostatecznie jakość reprodukowanego dźwięku ma najwyższy priorytet.

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.
ATC SCM40
SCM40 - Prezentacja wychyleń głośnika basowego
Autor recenzji: Włodarz Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 20-04-2017
Dla mnie ATC SCM40 to rewelacja pod każdym względem. Bardzo wyważony dźwięk z uwypukleniem wokali. Wszystko naturalne, przejrzyste i grane w punkt. Co do wymagań wzmacniacza do SCM40 to uważam temat za lekko przesadzony. Moje SCM40 zasilam wzmacniaczem Rega Elicit-R 2x100W i całość zestawu gra z dużą klasą. Dynamika i prąd wzmacniacza mają duże znaczenie, nie waty na papierze. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, w 22m2 gra zawodowo.
Autor recenzji: Wojtek Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 27-08-2016
SCM40 grają z dużą równowagą tonalną. W zasadzie brzmienie jest bardzo wyrafinowane z dużym naciskiem na selektywność tonów i instrumentów. Dolny zakres ATC SCM40 nie jest wybitnie niski, nie schodzi w jakieś mega niskie rejestry, ale za to jest szybki i bardzo spójny. Dźwięki basowe grają dość krótko i szybko co głównie odnosi się do wysokiego basu, bliskiego tonom średnim. Największym zaskoczeniem w SCM40 jest średnica, czyli wszystko co znajdzie się w muzyce w środku pasma, w tym głównie wokal. Tony średnie brzmią strasznie klarownie, dużo jest tutaj naturalności barwy i lekkości wybrzmiewania. Na tym etapie spotkało mnie mocne zdziwienie, gdyż okazało się, że poziom na jakim gra średnica w SCM40 pozostawia daleko w tyle głośniki ze zbliżonego poziomu cenowego, a nawet dużo droższe. Góra w SCM40 jest raczej lekko ciepła. Nie ma tutaj żadnego męczącego dźwięku, jaskrawego cykania itp. 40ki są dalekie od grania jakie oferują metalowe i berylowe kopułki. Jest to absolutnie duża zaleta, gdyż dzięki jedwabnej kopułce ATC, która brzmi lekko słodko i przyjemnie, SCM40 jest totalnie uniwersalną kolumną do każdego gatunku muzycznego. Do SCM40 warto jest mieć porządny tranzystor, który je swobodnie napędzi. U mnie kolumny grają ze wzmacniaczem ATC a więc firmowe połączenie. Kolumny SCM40 gorąco polecam. Moje stare płyty nabrały nowego wymiaru muzyki.
Napisz recenzję
Pozostałe produkty z kategorii
Magnat Quantum 675

Magnat Quantum 675

1 689,00 zł860,00 zł
RF-7 II Cherry

Klipsch RF-7 II

6 999,00 zł
Focal Chorus 716

Focal Chorus 716

2 499,00 zł
Heco Music Style 500

Heco Music Style 500

1 869,00 zł1 439,00 zł
Heco Direkt

Heco Direkt

5 879,00 zł4 390,00 zł
alt
© K2 Audio 2018 | KATOWICE - KRAKÓW - WARSZAWA | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl