wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Głośniki / Kolumny » Kolumny Podłogowe » Duevel Enterprise
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów
Waluta
  • Vincent SV-237mk
  • Transparent - Audiofilska Biżuteria
  • Magnat Transplus 1500
  • McIntosh MC2152
Duevel EnterpriseDuevel EnterpriseDuevel EnterpriseDuevel EnterpriseDuevel EnterpriseDuevel Enterprise
Duevel EnterpriseDuevel EnterpriseDuevel EnterpriseDuevel EnterpriseDuevel EnterpriseDuevel Enterprise
PolecamyDarmowa dostawa

Duevel Enterprise

DUEVEL

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Cena za: 1szt. Oferowane wyłącznie w parach.

Kolor wykończenia
Black Satin
Black Satin
White Satin
White Satin
Grey
Grey
White Piano
White Piano
Black Piano
Black Piano
Red
Red

Cena: 4 950,00 zł

Produkt chwilowo niedostępny w sprzedaży

dodaj do schowka

Cena produktu zmienia się w zależności od zakupionej ilości produktów - zobacz szczegóły.

  • Opis produktu
  • marka Duevel
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (0)

Duevel Enterprise

2-drożna kolumna podłogowa z dźwiękiem dookólnym
 
Duevel Enterprise to oszałamiające, wielokierunkowe głośniki, zaprojektowane tak, aby wypełnić znaczną lukę pomiędzy modelami Planets a Venus. Enterprice będąc większym i droższym głośnikiem, oferuje szereg usprawnień, a więc są bardziej odpowiednie dla większych pomieszczeń lub tych, którzy wymagają nieco większej skali dźwięku.

Enterprise wyposażono w port basu skierowany ku podłodze. Jego lokalizacja znajduje się pomiędzy czterema nogami podstawy, w sąsiedztwie terminali przyłączy kabli.

Większy 17-centymetrowy głośnik niskotonowy zapewnia większą wydajność, oferując poprawę basu, skali, dynamiki i sceny dźwiękowej. Użycie przez Duevela papierowych  przetworników śrenio-niskich zamiast kewlaru (jak miało to miejsce w Planetach) również wpływa na jakość i definicję sceny. Takie rozwiązanie zapewnia neutralną i naturalną reprodukcję dźwięku.

alt


Brzmienie Duevel Enterprise:

"Jako pierwsza uwagę zwraca scena. Jeśli jej jakość będziemy mierzyli stopniem „oderwania się” od kolumn, to Duevele nokautują konkurencję – i to od razu, w pierwszej sekundzie. To musi być konsekwencja ich niecodziennej konstrukcji. Nie trzeba się wysilać i nieruchomo siedzieć z głową w sweet spocie. Nie trzeba zamykać oczu, by sprawdzić, czy „słychać” ustawienie kolumn. Dźwięk unosi się swobodnie w pomieszczeniu – bardzo szeroko i dość głęboko. Pierwszy plan na pewno należy zaliczyć do ustawionych rozsądnie – bliżej tego, co w potocznym rozumieniu nazywamy „linią bazy”. 
Słowo „unosi” nie zostało użyte przypadkowo. Lampa Aladyna jest skojarzeniem powracającym także przy odsłuchu. Ceną, jaką trzeba zapłacić za magię takiego brzmieniowego obłoku, jest ograniczona precyzja lokalizacji źródeł. Możemy zapomnieć o obrysie instrumentów – tworzą one raczej zbiór dźwiękowych plam w przestrzeni.
Specyfika sceny tak zaprząta uwagę, że początkowo trudno się skupić na innych elementach brzmienia. Ale po krótkim czasie, potrzebnym do zaakceptowania filozofii Dueveli, można się spokojnie wsłuchać w muzykę, jej barwę i dynamikę.
Całość opiera się na czterech nóżkach.

alt
 
Enterprise to podłogówki dość małe. Ich wysokość – nie licząc dyfuzorów – wynosi zaledwie 83 cm. Trudno się po nich spodziewać wielkich wyczynów basowych. A jednak potrafią zaskoczyć również i w tym aspekcie. Dół pasma nie jest może wzorcowo kontrolowany, za to na jego brak z pewnością nie można narzekać. Niemieckie kolumny bez kompleksów budują potęgę, właściwą znacznie większym konstrukcjom. I udaje im się to wyśmienicie. Satysfakcja z basu jest naprawdę duża. Duevele grają hojnie, bez żadnej powściągliwości. Lubią podkreślać znaczenie podstawy harmonicznej.
I choć niskie tony trudno nazwać konturowymi, to dobrze nakręcona dynamika rekompensuje ten brak. Enterprise brzmią energicznie, ze zdecydowanym przytupem i dobitnym rytmem, jednak bez śladów utwardzenia. W efekcie otrzymujemy świetne tempo z elementem miękkości.
To dość specyficzne podejście, stanowiące niejako dodatkowy dowód odwagi konstruktorów. Ideał neutralności leży daleko poza zasięgiem urządzeń z półki cenowej 10 tys. zł, więc producenci muszą tworzyć brzmienie tak czy inaczej od niego odbiegające.
Twórcy Enterprise proponują bardzo ciekawą kompozycję brzmieniową. Lekkie ocieplenie wprowadzane przez obfity bas równoważy dziarska dynamika. Średnica jest wypełniona i lekko zaokrąglona. W sam raz dla poszukiwaczy wyeksponowanej muzykalności." - HFM 10/2017


Specyfikacja Duevel Enterprise:
  • Przetwornik śrenio-niski: 170mm, papierowy, zawieszenie gumowe, magnes ferrytowy 100mm
  • Przetwornik wysokotonowy: konstrukcja tubowa, 25mm kopułka tytanowa, magnes ferrytowy 80mm
  • Impedancja: 4 ohmy
  • Skuteczność: 87 dB
  • Obciążalność: 60 W
  • Wymiary: WxSxG 830x300x200mm
  • Waga: 15 kg
alt
Co motywuje ludzi?

Jest to niezadowolenie z status quo lub pragnienie doskonałości i jak największego zaspokojenia jego potrzeb..... oraz miłość do muzyki, głosów, instrumentów,związanych z nimi emocji i skojarzeń? Dlaczego warto cofnąć się w "dobrze działający" system, aby pójść zupełnie inną drogą?

Po ponad dwudziestu latach budowania głośników promieniujących bezpośrednio, pierwszy raz bez użycia mocowań tubowych, udało się nam osiągnąć cel polegający na doprowadzeniu reprodukcji muzyki na inny poziom. Wzrosło niezadowolenie, podobnie jak chęć zaangażowania się we wszechkierunkowe głośniki. Zrodził się więc pomysł na zaprojektowanie kul z pełnym promieniowaniem i pierwsze próby okazały się nieszczęśliwe, ale dzięki specjalnie zaprojektowanej konstrukcji klaksonu, wyraźnie słychać było potencjał potężnych głośników. Zasada ta obiecała grać muzykę bez ekstremalnego wiązania się i "kiepskiego położenia" systemów dookolnych.

Lata twardego wsłuchiwania się, następowały w celu uzyskania "właściwego" wyglądu tej koncepcji. Wybór skrzyni został wkrótce ograniczony do profesjonalnego materiału i rozważono jedynie zupełnie nową i unikalną dwukierunkową konstrukcję. Wszechkierunkowa kontrola rogówki podlega innym prawom niż bezpośrednia kontrola rogówki, dlatego też musieliśmy przeprowadzić tutaj podstawowe badania.

W 1997 roku przed nami stał pierwszy prototyp wielokierunkowego głośnika rogowego,"Jowisz".
Po największych pracach rozwojowych nad projektem frekwencji, optymalnej krzywiznie lampy i konstrukcji obudowy, powstały modele głośników "Bella Luna" 1998 i "Venus" 2000.

Jako producent "Omnies" musimy walczyć z uporczywymi uprzedzeniami wobec tej zasady oraz wobec kul, ale jesteśmy przekonani, że dobre odtwarzanie muzyki nie powinno być dostępne tylko dla pewnego budżetu, więc opracowaliśmy "Planety".
Niedrogie, przystępne cenowo, przyziemne, wszechkierunkowe głośniki dookólne, które w  jak najprostszy sposób produkują zadziwiająco bogaty i przyjemny dźwięk (choć skrzynia kolumn wykonana w Niemczech musiała być drewniana).

Aby pomieścić nową generację głośników po 10 latach, musieliśmy całkowicie zreformować Jowisza . Nowy design, starannie dobrana neodymowa obudowa i specjalnie opracowana zwrotnica to cechy charakterystyczne naszego najnowszego i najwyższej jakości produktu "Sirius 2008".

Wiele innych modeli i pomysłów zostało już przemyślanych i wprowadzanych przez nas z wielką pasją, rozrywką, pedantycznym poszukiwaniem idealnych "gęsiej skórki"- dźwięk i wreszcie, co nie mniej ważne.

.... miłość do muzyki. 

Firma Duevel jest rodzinną manufakturą, a swą nazwę zawdzięcza nazwisku założyciela. Wbrew pozorom, jej siedziba nie mieści się we Francji, lecz w północnych Niemczech, w miasteczku Bohmte nieopodal Osnabrück.

W 1987 roku Marcus Duevel ukończył inżynierię na uniwersytecie w Osnabrück i, nie widząc przyszłości w trybach korporacyjnej machiny, rok później założył jednoosobowe przedsiębiorstwo.
Duevel Lautsprecherbau zajmowało się produkcją oprogramowania do testowania kolumn.

Od początku firma specjalizowała się w głośnikach tubowych, a z czasem rozpoczęła produkcję tego typu przetworników. W pewnym momencie stanęła jednak przed niemożnością przeskoczenia pewnego poziomu brzmienia.

Konstruktorowi w zasadzie odpowiadała dynamika, przejrzystość i skuteczność hornów, lecz kulą u nogi była ich silna kierunkowość, znacznie zawężająca pole najlepszego odsłuchu. 
Kilka lat trwały próby z różnymi konfiguracjami przetworników, aż w końcu w 1995 roku Duevel wpadł na pomysł „audiofilskiego jajka Kolumba”. Dwa lata później światło dzienne ujrzał Jupiter, w którym umieszczony na szczycie i skierowany w dół głośnik tubowy emitował dookólne dźwięki poprzez specjalne stożkowe dyfuzory. Kilka następnych modeli wykorzystywało tę technologię, ale – choć cieszyły się uznaniem audiofilskiego środowiska – w ich upowszechnieniu przeszkadzała wysoka cena. Wobec powyższego Marcus Duevel poszedł na zgniły kompromis i opracował nieco tańsze konstrukcje z dookólnymi promiennikami. Ich cena nadal wyrażała się jednak w kwotach pięciocyfrowych. Wszystkie kolumny Duevel są wytwarzane w siedzibie firmy, a jak wiadomo, koszty pracy w Niemczech są nieporównanie wyższe niż np. w Chinach. Jednym z najdroższych elementów są obudowy ze stożkowatymi promiennikami sklejanymi z kilku warstw drewna i precyzyjnie obrabianymi przy użyciu tradycyjnych metod stolarskich.
By zejść z ceną w rejony akceptowane przez większą liczbę użytkowników sprzętu hi-fi, w 2005 roku Marcus Duevel wymyślił model Planets, także dookólny, lecz pozbawiony kosztochłonnych promienników. W ciągu minionych siedmiu lat poddawał Planety różnym modyfikacjom i obecnie mamy do czynienia z ich wersją ostateczną.

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz swoją opinię produktu, gdyż każdy może być recenzentem, Ty również!

Pozostałe produkty z kategorii
DALI OPTICON 8

DALI OPTICON 8

5 999,00 zł
Magnat Tempus 55

Magnat Tempus 55

1 249,00 zł949,00 zł
ATC SCM40A

ATC SCM40A

21 495,00 zł
Sonus faber Elipsa

Sonus faber Elipsa

34 999,00 zł
Apertura Armonia

Apertura Armonia

7 500,00 zł


altBudujesz system muzyczny?

Szukasz doskonałych kolumn..., wzmacniacza..., odtwarzacza...?
 

Kupuj z głową! Najniższa cena to nie wszystko!

alt

Służymy wiedzą i doświadczeniem, popartym latami praktyk.

U nas otrzymasz fachową ekspertyzę, bez "nabijania w butelkę".
 
alt
Cenimy twój czas i pieniądze.
 
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

 
alt
© K2 Audio 2021 | WARSZAWA - KATOWICE - KRAKÓW | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl