wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna1 » Głośniki / Kolumny2 » Kolumny Podłogowe3 » Dynavoice Definition DF-8
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów
Waluta
Dynavoice Definition DF-8Dynavoice Definition DF-8Dynavoice Definition DF-8Dynavoice Definition DF-8Dynavoice Definition DF-8
Dynavoice Definition DF-8Dynavoice Definition DF-8Dynavoice Definition DF-8Dynavoice Definition DF-8Dynavoice Definition DF-8
PolecamyDarmowa dostawa

Dynavoice Definition DF-8

DYNAVOICE
Dynavoice Definition DF-8
Średnia ocena (5/5):
Średnia ocena 5/5
(głosów 2)

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Black
Black
Oak
Oak
White
White

Cena: 2 220,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Cena produktu zmienia się w zależności od zakupionej ilości produktów - zobacz szczegóły.

  • Opis produktu
  • marka Dynavoice
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (2)
Dynavoice Definition DF-8
Najwyższy model podłogowej serii Definition

Dynavoice Definition DF-8 to największe kolumny w serii Definition. W przeciwieństwie do mniejszych DF-5 i DF-6 wyposażono je w dwa ośmiocalowe głośniki basowe. Kolumny grają błyskotliwie i przejrzyście, a bas jest po prostu wyczynowy. Usunięcie zatyczki z tylnej rury bass refleksu dodatkowo wzmacnia bas.

DF-8 posiadają otwory bass-reflex o niespotykanie dużej średnicy. Jeden znajduje się na górze tylnej ścianki, drugi – na spodzie przedniej. Ujścia portów, wykonane z tworzywa, są dobrze wyprofilowane. Tylny port jest domyślnie zamknięty gąbką. 

Tym, co zdecydowanie wyróżnia DF8 na tle rywali, są niespotykanie duże w tej klasie kolumn głośniki basowe – dwie jednostki o średnicy 8 cali (20 cm) – analogicznie jak w dużo większych i 4 razy droższych Heco New Statement, recenzowanych na sąsiednich stronach. Woofery pracują we wspólnej komorze, razem z nietypowym, bo hybrydowym, tweeterem. Głośnik średniotonowy ma własną komorę zamkniętą.

Woofery i przetwornik średniotonowy są podobnej konstrukcji mechanicznej. Wykorzystują twarde membrany z kompozytu na bazie plecionki z włókna kewlarowego (aramid), mało podatne zawieszenia i odlewane kosze. Analogicznie jak w DF6, są dwa, a nie jeden tweeter. W rzeczy samej mamy do czynienia ze zintegrowanym hybrydowym modułem wysokotonowym, w którym niższą część pasma (do ok. 13 kHz) obsługuje niestandardowo duża kopułka tekstylna, zaś najwyższa oktawa akustyczna i częstotliwości ponadakustyczne to już domena wstęgi. 

Zwrotnicę zintegrowano z gniazdami głośnikowymi, które znalazły się dość wysoko nad podłogą, co jest niewygodne ze względu na zwisające przewody głośnikowe. Elementy rozdzielono na trzy części, w tym na dwie płytki rozmieszczone piętrowo. Znajdują się tam wyłącznie rezystory cermetowe (4), przy czym dwa z nich, które umieszczono poza płytkami, służą do regulacji poziomu wysokich tonów. Tę czynność wykonuje się poprzez przełożenie zewnętrznej zwory w odpowiednio oznaczone dziurki. Można wybrać jedno z czterech ustawień: 0, -2, +2 i +4 dB. W teście było to oczywiście 0 dB. Jak pokazał test modelu DF6, nie jest to bynajmniej ustawienie liniowe (góra jest silnie podbita). Prócz tego w zwrotnicy jest pięć kondensatorów, ale tylko dwa są polipropylenowe. Spośród trzech cewek, jedna jest powietrzna. Ogólnie rzecz biorąc, komponenty są dość prymitywne, ale gdy weźmiemy pod uwagę wielkość kolumn, zastosowane głośniki oraz cenę całości, trudno czynić z tego jakiś poważny zarzut.

Obudowa jest mimo wszystko solidna. Wykonano ją z 18-mm płyt MDF tworzących boczne ścianki. Front i tył składają się z dwóch warstw o łącznej grubości 33 mm. Wewnętrzna ma 15 mm, zewnętrzna – lakierowana na wysoki połysk – 18 mm. Wewnątrz skrzyń znajdują się cztery poziome wieńce wzmacniające. Wnętrze wytłumiono fizeliną. W komorze głośnika średniotonowego fizelina jest tylko na tylnej ściance. 

Obudowy mają zintegrowane cokoły oraz gniazda na kolce. Tak jak w modelu DF6, tak i w tym kolców nie ma na wyposażeniu – trzeba (można) je dokupić oddzielnie.
 

Głośniki wysoko tonowe

Wszystkie kolumny serii Definition wyposażone są w dwa niezwykłe tweetery. Rozwiązanie takie nie jest zbyt często spotykane, a jeżeli już, to w kolumnach ze znacznie wyższego zakresu cenowego. Za reprodukcję niższego podzakresu wysokich częstotliwości odpowiedzialna jest miękka kopułka, natomiast częstotliwości najwyższe przetwarza głośnik wstęgowy. Głośnik ten wytwarza wyjątkowo przyjemny i naturalny dźwięk.


X-change

Każdy człowiek ma inny wzorzec dźwięku, nie wspominając o różnym brzmieniu elektroniki odtwarzającej muzykę. Dlatego serię Definition wyposażono w terminale X-change. W górnej części terminalu znajdują się trzy pozłacane kontakty, które umożliwiają precyzyjne dostrojenie średniego zakresu częstotliwości. Można wybrać jedną spośród następujących opcji: –2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB. Zmiana pozycji kontaktu zmienia całościowy charakter brzmienia kolumny. Unikamy w ten sposób stosowania regulatorów barwy we wzmacniaczu.
 

Obudowa

Warunkiem stabilności i czystości dźwięku jest dobrze wykonana, martwa akustycznie obudowa. Boczne ścianki wykonane są z 18 mm MDF-u, natomiast ścianki przednia i tylna z 15 mm MDF-u wzmocnionego dodatkową malowaną warstwą o grubości 25 mm. Ponadto skrzynki wzmacniane są wewnątrz sztywnymi prętami o wymiarach  4 x 15 mm. Tak znakomicie wykonaną obudowę z trudem znajdziemy wśród konstrukcji z wyższej półki cenowej.


"Okazuje się, że stworzenie dużej, taniej, trójdrożnej kolumny z dwoma 8-calowymi wooferami na kanał nie stoi w sprzeczności z ideą dużej wierności przekazu. Widzieliśmy wiele znacznie mniejszych kolumn, które gorzej wypadają w pomiarach. Konstruktor Dynavoice DF8 najwyraźniej dobrze kontrolował wyniki swoich prac. Co prawda, zestawy te mają pewne niedoskonałości, do których należy zaliczyć zbyt obfity bas i średnio dobre charakterystyki w pionie, ale są i plusy – duża efektywność przy rozsądnej charakterystyce impedancji i fazy elektrycznej oraz niski poziom rezonansów. Można śmiało myśleć o podłączeniu DF8 do lampowca." - Rekomendacja Audio-Video

Specyfikacja Dynavoice Definition DF-8:
  • Konstrukcja basreflex 3-drożna, wentylowana do przodu i do tyłu
  • Głośniki: 1 x śrenio-niski 6,5", 2 x 8" basowy, kopułka tekstyna, 1 x wstęgowy
  • Podział pasma: 370/3200/12800hz
  • Moc rms/maks: 200/280W
  • Impedancja znamionowa: 6 Ohm
  • Efektywność: 94db
  • Pasmo przenoszenia: 23hz - 32khz (-3db)
  • Wymiary 1105 x 240 x 380mm
  • Waga: 28,1 kg
Większość współczesnych kolumn powstaje w idealnych warunkach akustycznych, zazwyczaj w specjalnie zaprojektowanym pokoju odsłuchowym. Konstruktorzy mierzą wszelkie możliwie parametry techniczne. Dzięki kosztownym urządzeniom i zaawansowanym programom komputerowym pomiary te są idealne. W firmie Dynavoice praca nad kolumnami rozpoczyna się od zastosowania tych samych metod.

Ponieważ kolumny są jednak najczęściej odsłuchiwane w zwyczajnych domowych pokojach, inżynierowie Dynavoice'a na tym nie poprzestają. Budują kolumny przystosowane do normalnych odsłuchów. Pomiary wykonują również w przeciętnych pokojach, aby nawet w takich warunkach ich dźwięk był jak najlepszy. Wychodzą z założenia, że kolumny powinny być brzmieniowo elastyczne i zapewniać przyjemność ze słuchania muzyki w każdym domu — nie tylko w laboratorium.

Kolumny marki Dynavoice wytwarzane są z myślą o osiągnięciu perfekcji brzmieniowej — zgodnie z zamysłem konstruktorów. Jednak ostateczną decyzję co do charakteru ich brzmienia podejmuje słuchacz. Terminale X-change pozwalają modyfikować charakter tonów średnich dopasowując go do indywidualnych upodobań i sprzętu towarzyszącego.

Niezaprzeczalnym faktem jest również wybitna relacja jakości do ceny, potwierdzona opiniami klientów i recenzentów prasy branżowej.

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.
Autor recenzji: jacek-szymon Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 02-04-2019
coprawda kupiłem w innym sklepie ale skrobnę i tu kilka słów o tych klockach. brzmienieporządne z onkyo tx8270, dodatkowa możliwość zmiany brzmienia poprzez przełożenie zwory , ciut za wysoko gniazda kablowe. Myślałem, że będą gąbkowe zatyczki na wszystkie refleksy, jednak były ale tylko dwie z tyłu. Po dołożeniu kolców, których w komplecie nie ma dźwięk się poprawił w zakresie niskich tonów, jestem człowiekiem dość zajętym ale jak zacznę słuchać to trudno mi się oderwać.
Autor recenzji: Mirosław Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 21-01-2019
Dynavoice Definition DF-8 grają tak jak oczekiwałem tego przed zakupem. Gruba i mocna faktura basu, ładny koloryt oraz przyjemne doznania. Głosy damskie i męskie słychać znakomicie, bez wyostrzeń i zniekształceń. Słuchanie muzyki w takiej formie na Dynavoice DF-8, sprawia dużo przyjemności.
Pozostałe produkty z kategorii
Magnat Quantum 725

Magnat Quantum 725

2 049,00 zł1 599,00 zł
McIntosh XRT 2.1K

McIntosh XRT 2.1K

299 500,00 zł
alt
© K2 Audio 2019 | WARSZAWA - KATOWICE - KRAKÓW | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl