wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna1 » Głośniki / Kolumny2 » Kolumny Podłogowe3 » ESA Neo 3SE
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów
Waluta
ESA Neo 3SEESA Neo 3SEESA Neo 3SE
ESA Neo 3SEESA Neo 3SEESA Neo 3SE
Nasz hitDarmowa dostawa

ESA Neo 3SE

ESA
ESA Neo 3SE
Średnia ocena (5/5):
Średnia ocena 5/5
(głosów 6)

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 60 miesięcy, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Black Ash
Black Ash
Walnut
Walnut
Oak
Oak
Wenge + 500,00 zł
Wenge + 500,00 zł
Black Piano + 1 000,00 zł
Black Piano + 1 000,00 zł

Cena: 6 500,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Cena produktu zmienia się w zależności od zakupionej ilości produktów - zobacz szczegóły.

  • Opis produktu
  • marka ESA
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (6)

ESA Neo 3SE

Wysokiej klasy 2 i ½ drożna kolumna podłogowa, 200W


Neo 3 SE to bardzo wyrafinowana kolumna głośnikowa będąca połączeniem fantastycznego dźwięku z doskonałą stolarką . Pod względem barwy z jednej strony występuje tutaj niezwykłe dociążenie niskiej średnicy z aksamitnym brzmieniem tej części pasma a z drugiej strony Neo3 SE nie grają specjalnie ciepło. Da się tutaj wyczuć dużą dozę muzykalności i przyjemności ze słuchania muzyki w domu. Górne zakresy prezentują dużo detali przy czym są bardzo elastyczne. Nie ma tutaj uczucia zmęczenia czy braku szczegółowości. Szczególnie gdy mówimy o bardzo dobrze zarejestrowanych nagraniach. W zasadzie Neo3 SE prezentują bardzo piękny wokal szczególnie zauważany w jazzowych składach wokalnych. Mamy tu na myśli głownie głosy damskie.
Dużym zaskoczeniem jest również bas, który nawiązuje do analogowego brzmienia. Objętość basu jest spora, charakter wydawało by się że miękki, jednak wcale nie spowolniony, raczej bardzo rytmiczny i nisko schodzący. Trudno w zasadzie jest klasyfikować kolumnę Neo3 SE. Z jednej strony jest produktem polskim, co nie zawsze spotyka się ze zrozumieniem. Z drugiej zaś strony dźwięk jaki prezentuje Neo3 SE jest zarezerwowany dla dużo droższych konstrukcji, stąd często Neo3 SE na świecie jest nazwana pewnego rodzaju fenomenem w branży Hi-Fi. Na pewno każdy kto słucha przekroju gatunków muzycznych od klasyki przez elektronikę aż do jazzowych i rockowych składów będzie wyjątkowo zadowolony z brzmienia Neo3 SE, gdyż w swojej cenie najprawdopodobniej nie ma konkurencji i deklasuje rynek!

Kolumny NEO3 SE zostały wyposażone w dwa 18 centymetrowe przetworniki, najlepsze w długiej historii firmy Vifa modele serii NE oraz głośnik wysokotonowy najlepszy z serii pierścieniowo-kopułkowych Scan-Speak z najwyższej serii Illuminator, wyposażony w neodymowy układ magnetyczny.

W podstawowych parametrach elektrycznych kolumny NEO3 SE są typowym, pod żadnym względem nieproblematycznym obciążeniem dla każdego "zdrowego" wzmacniacza. Podczas gdy  większość producentów deklaruje 8-omową impedancję znamionową przy charakterystykach impedancji wykazujących spadki do poziomu nawet niższego od 3 omów, i to w zakresie niskich częstotliwości, w naszych konstrukcjach nigdy nie schodzimy poniżej poziomu 3,5 oma, a jednocześnie w zgodzie z tradycyjnym i zdroworozsądkowym sposobem ustalania impedancji znamionowej podajemy, że są to kolumny 4-omowe.

Podobnie w sprawie efektywności - podajemy jej rzetelną wartość, ustaloną pomiarem w otwartej przestrzeni. Jak w przypadku każdego sprzętu wysokiej klasy, również nasze kolumny NEO 3SE zagrają tym lepiej, im lepszy wzmacniacz i odtwarzacz zostanie do nich podłączony. Jednak zarówno ze względu na charakter samych przetworników, jak i wyprofilowanie brzmienia całych kolumn, nie są one bardzo wymagające - ani nie trzeba będzie szukać im jednej i jedynej konfiguracji sprzętowej, ani koniecznie kupować urządzeń specjalnie drogich. Wyraźnie jednak lubią dobrą i dobrze nagraną muzykę.


Specyfikacja  ESA Neo3 SE:
  • Zestaw dwudipółdrożny w obudowie bass refleks
  • Impedancja znamionowa: 4 Ohm
  • Moc znamionowa: 200W
  • Efektywność: 87dB (2.83V/1m)
  • Pasmo przenoszenia: 34Hz-30kHz (+/-3dB)
  • Wymiary (WxSxG) 100x20x48 [cm]
  • Waga 30 kG (sztuka)

altESA – to brzmi dobrze

Firma ESA powstała w 1991 roku. Dzięki latom doświadczeń osiągnęliśmy efekt w postaci zaawansowanych technologicznie, a przede wszystkim doskonałych brzmieniowo zespołów głośnikowych. Znajdą je Państwo tylko w wybranych salonach hi-fi. Nasze najlepsze modele bez wątpienia można określić jako hi-end. To właśnie jest naszą ambicją: wyznaczać najwyższy poziom jakości, bez względu na koszty. Żadnych kompromisów? No, może jeden: przekonają się Państwo, że ceny naszych produktów wcale nie są wygórowane.

Jest wiele sposobów konstruowania zespołów głośnikowych. Można dążyć do zaskakiwania klientów konstrukcyjnymi lub wzorniczymi fajerwerkami, dźwiękiem efektownym w pierwszym wrażeniu. Czasami celem jest obniżanie kosztów poprzez ukrywanie wstydliwych cech konstrukcyjnych i brzmieniowych. Można jednak również zmierzać prostą drogą do uzyskania dźwięku najwyższej jakości. Stosujemy tylko tę ostatnią metodę.

Niezależnie od tego, czy słuchają Państwo naszych kolumn przez minutę, przez cały dzień czy przez całe życie, zawsze będą Państwu towarzyszyć tylko najlepsze wrażenia i emocje.

Kolumny głośnikowe ESA są polską manufakturą, w pełni wykonywane ręcznie z doskonałą kontrolą jakości, wyposażone w renomowane przetworniki światowej sławy.

Nie zawiodą się Państwo nawet przy najdokładniejszym badaniu naszych produktów. Wszystkie nasze konstrukcje kryją w swoim wnętrzu dowody nieustannej dbałości o każdy detal. Współpracujemy z producentami najlepszych głośników (Peerless, Scan-Speak, Vifa, Wavecor). Obudowy wytwarzają dla nas świetnie wyposażone i staranne zakłady stolarskie.
Nasze kolumny standardowo oklejane są fornirem orzechowym, czereśniowym, dębowym lub jaworowym; na zamówienie możliwe są inne wykończenia.

Na wszystkie zespoły głośnikowe udzielamy 5 lat gwarancji, to istotna informacja.


alt

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.
Autor recenzji: Łukasz Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 12-06-2018
Po przesiadce z Sonus Fabera Venere 2.5 uważam że Esa Neo3 se jest zdecydowanie lepszą i bardziej wyważoną kolumną. Brzemienie Neo 3se pod kazdym względem powala moje poprzednie kolumny a w szczególności rozciągnięcie i zajście basu. Dla mnie to najlepszy wybór, jestem mega zadowolony.
Autor recenzji: Wojtek Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 16-04-2018
Ludzie szukają ponadprzeciętnych kolumn głośnikowych, nie zdając sobie sprawy z istnienia modelu Neo 3SE. Tutaj wielki szacunek dla producenta ESA, za tak wysmakowaną kolumnę jak Neo3 se. Zapewne znajdą się tacy, co rozpiszą się jak grają te kolumny, ale ja powiem tylko jedno; tak jak piszą niektóre firmy, że za 16.000zł nie kupi się nic lepszego. Wiem co mówię, długo zbierałem środki, więc miałem dużo czasu na poszukiwanie ideału. Jedna tyko uwaga. Posłuchajcie rady co do wzmacniacza do napędzenia Neo 3SE, bo potencjał jest tych głośnikach olbrzymi. Polecam z wielkim ukłonem.
Autor recenzji: Mirosław Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 20-07-2017
Wierny krajowym manufakturom postanowiłem poszukać kolumn głośnikowych do mojego systemu. Przesłuchałem kilkadziesiąt konstrukcji aż trafiłam na ESA NEO 3SE. Myślałem, ze kolumny za 13tyś nie będą w stanie niczym mnie zaskoczyć. NEO 3SE to moja nowa sprzętowa miłość. Brzmienie jest bajeczne. ESA NEO 3 SE to rewelacyjna dynamika połączona z żywiołowością a jednocześnie w pełni zachowują swoją neutralność. Dźwięk jest czysty, soczysty w żaden sposób nie przejaskrawiony i przy tym bardzo gęsty. Większość kolumn które słuchałem wykładała się na podstawie basowej, a bas NEO 3SE jest gęsty mocny ale w żaden sposób nie jest agresywny. Z czystym sumieniem polecam wszystkim, którzy cenią sobie wysoką jakość wykonania oraz elastyczność brzmienia przy całym przekroju swoich ulubionych gatunków muzycznych. ESA wie co robi.
Autor recenzji: Kaczmarczyk Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 25-10-2016
Pomyślałem sobie „cudze chwalimy swojego nie znamy, może czas wybrać polską manufakturę”. I tak zrobiłem przy zakupie kolumn. Mój wybór padł na Esa Neo 3SE. Brzmienie mnie zaskoczyło, i to bardzo pozytywnie. Dźwięk Neo 3SE jest żywy, dynamiczny, mocno wychodzi do przodu, średnica jest soczysta a góra wyrazista. Bas gra nisko, jest mocny i gęsty, daje piękną fakturę. Esa Neo 3SE są wykonane perfekcyjnie. Są masywne, ciężkie, z bardzo precyzyjnie położonym fornirze a przy tym posiadają ciekawy kształt. Wymieniłem jeden element swojego systemu a mam wrażenie, że zmieniło się wszystko. Esa tak trzymać. Polecam wszystkim!
Autor recenzji: Misiuk Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 15-09-2016
Neo 3SE to MEGA wypasione kolumny. Przesłuchałem dziesiątki różnych głośników i nie spotkałem się w zbliżonej cenie z tak przyjemnie grającą kolumną. Miękki i niski bas, ultra przyjemne głosy osadzone w średnicy oraz aksamitna i super przyjemna góra. Nie ma gatunku w którym Neo 3SE czuły by się źle. Nie ważne czy to rock, blues, jazz czy muzyka elektroniczna. Zawsze z Neo 3SE płynie aksamitny dźwięk a już w szczególności z czarnej płyty. Nawet kiepskiej jakości stare nagrania brzmią tutaj jakoś tak dużo lepiej. Brakuje gwiazdek do oceny kolumn ESA Neo 3SE. Z mojej strony daję maksymalną ocenę z możliwych za tak udaną konstrukcję. Gratulacje też dla Esy, doskonale wiedzą co robią. Brawo.
Autor recenzji: Adam Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 28-07-2016
Neo 3SE o najlepsze kolumny, jakich słuchałem nawet do 17tyś, to miłość od pierwszego słyszenia i Polska manufaktura. Ich brzmienie charakteryzuje się namacalnością, wyjątkową barwą pełną rumieńców, pełną życia. Zamykam oczy i przenoszę się w trójwymiarową przestrzeń dźwięku, nie nachalnego i przesterowanego ale ciepło mnie otaczającego, naturalnego w zakresie średnich pasm. Bas Neo 3SE jest mocny i gęsty, ale nie agresywny z zaznaczeniem analogowej faktury. Czysta muzyka. Szkoda tylko, że tyle czasu straciłem na szukanie kolumn w 100% spełniających moje oczekiwania. Rewelacja!!!
Pozostałe produkty z kategorii
Dali Rubicon 5

Dali Rubicon 5

6 499,00 zł
Tannoy Turnberry GR

Tannoy Turnberry GR

12 000,00 zł
Heco Aleva GT 1002

Heco Aleva GT 1002

3 149,00 zł2 449,00 zł
Focal Aria 926

Focal Aria 926

4 499,00 zł
alt
© K2 Audio 2019 | WARSZAWA - KATOWICE - KRAKÓW | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl