wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Głośniki / Kolumny » Kolumny Podstawkowe » Harbeth P3ESR XD
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów
Waluta
  • Vincent SV-237mk
  • Transparent - Audiofilska Biżuteria
  • Magnat Transplus 1500
  • McIntosh MC2152
P3ESR XD JESION OLIWKOWYP3ESR XD SATYNOWA CZERŃP3ESR XD RÓŻANYP3ESR XD RÓŻANY TYŁ
P3ESR XD JESION OLIWKOWYP3ESR XD SATYNOWA CZERŃP3ESR XD RÓŻANYP3ESR XD RÓŻANY TYŁ
Darmowa dostawa

Harbeth P3ESR XD

HARBETH
Średnia ocena (5/5):
Średnia ocena 5/5
(głosów 1)

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Cherry
Cherry
Rosewood
Rosewood
Black Satin
Black Satin
Olive
Olive

Cena: 5 980,00 zł

Produkt chwilowo niedostępny w sprzedaży

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje prasowe P3ESR
  • marka Harbeth
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (1)

Harbeth P3ESR XD

Kolumna podstawkowa, niewielki monitor w obudowie zamkniętej

Zespół rozwojowy Harbeth po raz kolejny przedefiniował to, co jest możliwe z tego zastosowania w dowolnym miejscu głośnika. 
Całkowity przeprojektowanie maksymalizuje potencjał wydajności ekskluzywnej technologii stożkowej 110 mm RADIAL2 ™ firmy Harbeth . Zapewnia zapierającą dech w piersiach przejrzystość, dokładny bas i dynamiczną integrację w całym spektrum audio. 

Prawdopodobnie jeden z najbardziej zaawansowanych głośników w swojej klasie, P3ESR ​​XD może być używany w szerokim zakresie środowisk odsłuchowych i jest zoptymalizowany do prezentowania łatwego obciążenia elektrycznego nawet wzmacniaczom o małej mocy. 

Przygotuj się na ponowne przeżycie swojej kolekcji muzycznej z jednego z najbardziej przełomowych głośników, jakie kiedykolwiek zostały wydane przez Harbeth.

P3ESR XD

Otwierający nową ofertę firmy, minimonitor P3ESR XD wywodzi się z kultowego w BBC monitora studyjnego o symbolu LS3/5A, jednak w stosunku to swojego pierwowzoru posiada on znacznie większe możliwości dynamiczne oraz dużo lepszą liniowość. Pomimo skromnych rozmiarów posiada fundament basowy o doskonałej kontroli i precyzji. Głośniki pracują w obudowie zamkniętej o bardzo solidnej konstrukcji wyposażonej w wysokiej jakości gniazdo przyłączeniowe. Kolumna jest ekranowana magnetycznie, dzięki czemu nadaje się do zastosowań multimedialnych oraz studyjnych. Obudowa skonstruowana jest zgodnie z opatentowaną technologią SuperTunedStructure (STS) co oznacza że wszelkie podbarwienia odsuwane są od częstotliwości akustycznych przez specjalnie strojoną obudową która "oddycha" odpowiednio wygaszając fale akustyczne obecne wewnątrz skrzyni.

P3ESR XD dostępny w wykończeniach:
alt

Specyfikacja Harbeth P3ESR XD :
  • Budowa:     dwudrożny monitor, obudowa zamknięta
  • Ustawienie:     Zoptymalizowany do pracy z dala od ścian (min. odległosć 30 cm)
  • Głośnik LF:     Niskośreniotonowy 110 mm z radialu; ekranowany
  • Głośnik HF:     19 mm kopułka wysokotonowa aluminowa
  • Pasmo przenoszenia:     75 Hz - 20 kHz +/- 3 dB / 1m
  • Skuteczność:     83 dB 1 W / 1m
  • Rekomendowany wzm.:     15 - 120 W
  • Impedancja:     6 ohm, łatwa w prowadzeniu
  • Parowanie kolumn:     0,75 dB przez całe pasmo
  • Wymiary (wys. x szer. x głęb.):     306 x 190 x 184 mm
  • Waga:     6,1 kg sztuka

"Oryginalne kolumny HL-P3 zaprojektował Alan W. Shaw po to, aby zastąpiły budowany na licencji BBC głośnik LS3/5A. Historia tego ostatniego jest bogata i zaskakująca..."
"Opis jak tylko się da obiektywny musiałby się zacząć tak: to niezwykle wierne kolumny. Ich niski bas jest nieobecny, choć subiektywnie, z odpowiednią amplifikacją, jego brak nie będzie odczuwalny"
" Nieprzypadkowo przywołuję tu jednak „subiektywność”, ponieważ w rzeczywistości takie właśnie brzmienie wydaje się bardziej naturalne, bardziej zgodne z naszymi doświadczeniami niż konturowe granie wielu wooferów. Tutaj woofer jest idealnie złączony ze średnicą i górą. Ta ostatnia jest mocniejsza niż w poprzedniej wersji tych kolumn, a także niż w modelu SA-1 Spendora, w jakiejś mierze kontynuującego licencję BBC. Wokale nie są wyostrzone, głoski syczące są w dobrej relacji z resztą pasma, ale słychać, że wyższego środka i góry jest tu więcej."
"Zaskakujące kolumny z rodowodem dłuższym od niejednego konia-championa. Można je zestawiać z bardzo dobrą elektroniką, także znacznie droższą od nich. Nie, że są niedoszacowane – myślę, że po prostu ich cena jest bardzo fair."

Wojciech Pacuła, High Fidelity



"P3ESR to muzykalne zestawy, które wyrobionemu słuchaczowi oferują wiele zalet. Radialowa średnica jest klasą sama w sobie. Do tego otwarta góra, precyzyjna przestrzeń i wyraźnie zaznaczony, chodź siłą rzeczy nie najniżej schodzący bas. Małe monitory mają swoje ograniczenia i nie zapewniają skali dźwięku właściwej większym kuzynom. Jeżeli jednak szukacie czegoś z klasą do małego pokoju czy gabinetu, posłuchajcie ich koniecznie. Grają z wdziękiem, przejrzyście i neutralnie. Wyjątkowy kontekst historyczny oraz korzystna relacja jakości do ceny to dodatkowe atuty."
Hi-Fi i Muzyka, 4/2011


 

"Każdy oczekuje czegoś innego od kolumn głośnikowych. Niektórzy cenią neutralność średnicy ponad wszystko, podczas gdy inni mogą poświęcić część precyzji w zamian za niższe zejście, jeszcze inni oczekują stereofonii, która pozwoli głośnikowi otworzyć okno do prawdziwych warunków nagrania. Inni poświęcą to wszystko, byle głośnik potrafił obudzić umarłych, są jeszcze tacy, którzy poświęcą pojedyncze zalety, by dostać kolumnę sprawdzającą się pod każdym względem. Oczywiście jeśli ma się odpowiednio gruby portfel można dostać wszystko razem, ale większość z nas żyje w realnym świecie i nie może sobie pozwolić na kolumny za setki tysięcy dolarów. Patrząc na Harbethy P3ESR z ich pięciocalowym głośnikiem, można stwierdzić, że nie jest to kolumna, która odda realistyczne wrażenie koncertu organowego, nie jest też w stanie grać super głośno, czy napełnić dźwiękiem naprawdę dużych pomieszczeń. Celuje jednak w wyśmienitym odtwarzaniu jakże przecież ważnej średnicy oraz jest mistrzem tworzenia wiarygodnej sceny muzycznej.

Odsłuch
Ustawiłem P3ESR na dwudziestoczterocalowych standach daleko od ścian, z odpowiednim ustawieniem kolumn dość długo eksperymentowałem. Harbeth zaleca pozostawienie maskownic w czasie odsłuchu, jednak uznałem, że kolumna gra wtedy zbyt gładko i większość odsłuchu przeprowadziłem bez maskownic.

Przed odsłuchem testowałem trzy pary dużych podłogowych kolumn i muszę powiedzieć, że choć mały Harbeth nie mógł im w żadnym razie dorównać tak pod względem basu jak i głośności, to jednak byłem zaskoczony, że w zasadzie w ogóle prawie tego nie odczułem – w czasie odsłuchu niemal niczego mi nie brakowało. [...]

Górny zakres pasma nawet bez maskownic, gra gładko, równo, bez żadnych podbić. Kolumna bez problemu oddaje barwę klarnetu basowego, czy gitary basowej i nawet kiedy oba instrumenty grały w zbliżonych rejestrach, były zupełnie odseparowane. Stereofonia była stabilna i rzetelna, skrzypce oddane były ciepło, trochę ekspansywnie. [...]

Podsumowanie
Harbeth P3ESR jest jednym z tych rzadko spotykanych komponentów audio, które pomimo swoich ograniczeń nie dopuszczają żadnych kompromisów. Mi osobiście Harbeth P3ESR przypadł bardzo do gustu."

John Atkinson, Stereophile, sierpień 2010
 


"Na pewno małe Harbethy nie są kolumnami zmanierowanymi, tj. takimi, które starają się uprzywilejować jakiś zakres częstotliwości kosztem innego. Kolumnami, które dla osiągnięcia określonego efektu brzmieniowego poświęcają naturalność przekazu. Mamy więc do czynienia z brzmieniem, które nosi wszelkie znamiona neutralności. Mimo to odnajdziemy w nim pewne cechy, które są dość typowe dla brzmienia niegdyś określanego brytyjskim. Nie da się po prostu przejść obojętnie obok tak nasyconej i szczegółowej średnicy. To zakres skupiający mimowolnie uwagę słuchacza. Jeszcze raz podkreślę: nie dla tego, że został skutecznie wyciągnięty przed szereg, że wyeksponowano go kosztem sopranów. Średnica jest tu przedstawiona zupełnie mimowolnie - jako zakres w którym skupiają się wszystkie najważniejsze informacje. Nie jest też jakoś specjalnie ocieplona czy przebarwiona, co może i objawia się wrażeniem bardziej uczciwej muzykalności, ale zwykle przy dłuższym odsłuchu okazuje się nużące. Harbethy po prostu dbają o to, by średni zakres był nie tylko naturalny, ale też spontaniczny i szczegółowy. Harbethy P3ESR to doskonały przykład kolumn zaprojektowanych z wielką klasą. Wykonane zgodnie z tradycyjną recepturą, zapewniają brzmienie dla wyrobionego słuchacza. Tego który doceni naturalność, spójność i szczegółowość, która nigdy nie okaże się sztuczna."
Audio Video, 5.2010

 


altHarbeth to synonim brzmienia naturalnego. Kolumny produkowane przez firmę to ręcznie składane i starannie strojone obudowy, które wykonywane są w 100% z drewna określonego gatunku i rodzaju. Harbeth to legenda, przykład jak powinny wyglądać monitory BBC, które zresztą używane są właśnie przez to słynne studio oraz przez wiele innych. Pracochłonność wykonania kolumn Harbeth ma swoje odzwierciedlenie w jakości oferowanego dźwięku, który pod względem naturalności w odwzorowaniu barwy nie ma sobie równych.

Historia firmy

Legenda brzmienia brytyjskich monitorów sięga lat 50 - wtedy to właśnie angielska BBC zdecydowała się na przejście z mało dokładnych fal długich na znacznie bardziej rozdzielcze fale FM. Spowodowało to prawdziwa burzę zmian w ówczesnym sprzęcie studyjnym który jak dotąd był znacznym ograniczeniem w stosunku do możliwości transmisyjnych sygnału FM.

Ryzyko pracy na dotychczasowym sprzęcie było zbyt duże - możliwość wytransmitowania szumów, przydźwięków i innych niepożądanych zjawisk, wcześniej "odcedzanych" przez wąskopasmowe odbiorniki AM stworzyło konieczność opracowania znacznie wyższej klasy pełno pasmowych monitorów studyjnych.

Po przetestowaniu dostępnych na rynku głośników, BBC uznało ówczesne osiągi drogich konstrukcji za niewystarczające. Jedynym rozwiązaniem było stworzenie monitorów na własne potrzeby, daleko przewyższających brzmieniowo wówczas dostępne konstrukcje. Wtedy właśnie inżynierowie BBC poczynili dwie kluczowe obserwacje które leżą u podstaw dzisiejszych konstrukcji Harbeth'a. Pierwszą z nich jest kluczowa rola obudowy w wiernym odtwarzaniu muzyki. Druga to fundamentalny wpływ membrany nisko/średnio tonowej na charakter i neutralność odbieranego przez ludzkie ucho dźwięku.

Harbeth, od samego początku związany z BBC jako jeden z głównych dostawców monitorów studyjnych energicznie wkroczył na rynek domowy w połowie lat 80. Korzystając z doświadczenia zdobytego w sprzęcie studyjnym natychmiast zdobył duży rozgłos w środowiskach audiofilskich na całym świecie. Sama filozofia firmy nie uległa zmianie od początku jej istnienia - korzystając z wiedzy dotyczącej pracy skrzyń i materiałów użytych przy produkcji membran budować kolumny o brzmieniu możliwie bliskim rzeczywistemu. Po wielu latach doświadczeń i badań Harbeth notowany jest na rynku audiofilskim wyżej niż kiedykolwiek wcześniej.

Technologia

Czerpiąc z wieloletniej współpracy z BBC, firma wielokrotnie korzystała z zaplecza badawczego i intelektualnego tej legendarnej rozgłośni. Zaowocowało to powstaniem wielu unikalnych rozwiązań spotykanych wyłącznie w kolumnach Harbeth. Oprócz tego firma przywiązuje ogromną wagę do pedantycznej kontroli jakości trwającej przez cały etap produkcji. Elementy użyte w każdej parze kolumn są parowane tak aby obie kolumny zachowywały identyczne parametry akustyczne. Dlatego wszystkie elementy użyte do produkcji są mierzone a wyniki pomiarów archiwizowane aby zachować możliwość dobrania części w przypadku konieczności ewentualnej naprawy. Dotyczy to zwrotnicy, przetworników a nawet koloru okleiny, który przed opuszczeniem fabryki jest fotografowany. Wszystkie dane archiwizowane są w postaci cyfrowej co ułatwia ich szybkie odtworzenie w razie konieczności jakichkolwiek napraw.

Czy wiedziałeś, że...?

• Harbeth został założony przez byłego starszego inżyniera badawczego BBC Dudleya Harwooda, który wynalazł pierwsze na świecie kolumny z membranami plastikowymi.
• Radial, materiał, z których wykonane są wyłącznie membrany Harbethów odpowiedzialny jest za przejrzyste, naturalne i szczegółowe brzmienie wszystkich współczesnych modeli Harbetha
• Kolumny Harbetha eksportowane są do ponad 40 krajów świata z fabryki znajdującej się w West Sussex w Zjednoczonym Królestwie.
• Harbeth jest jedną z najlepiej ocenianych w prasie marek na świecie i cieszy się doskonałą opinią na Dalekim Wschodzie, w USA i w Europie kontynentalnej.
• Zawodowi inżynierowie dźwięku wykorzystują monitory Harbetha przy tworzeniu wielu popularnych w Wielkiej Brytanii programów telewizyjnych, takich jak Eastenders, Crimewatch, Emmerdale, The X Factor, Red and Black, The Cube, oraz Britain’s Got Talent (a także innych).
• Harbeth pozostaje jedyną w pełni brytyjską marką produkującą kolumny w oryginalnym stylu BBC. Twórcy Harbetha wiedzą jak wydobyć wielki dźwięk z małych skrzynek!

"P3ESR celuje w wyśmienitym odtwarzaniu jakże przecież ważnej średnicy oraz jest mistrzem tworzenia wiarygodnej sceny muzycznej. [...] Górny zakres pasma nawet bez maskownic, gra gładko, równo, bez żadnych podbić. Kolumna bez problemu oddaje barwę klarnetu basowego, czy gitary basowej i nawet kiedy oba instrumenty grały w zbliżonych rejestrach, były zupełnie odseparowane. Stereofonia była stabilna i rzetelna, skrzypce oddane były ciepło, trochę ekspansywnie. [...] Harbeth P3ESR jest jednym z tych rzadko spotykanych komponentów audio, które pomimo swoich ograniczeń nie dopuszczają żadnych kompromisów."
Recenzja kolumn Harbeth P3ESR, Stereophile, sierpień 2010

"Jak grają? Wymienię po prostu kilka przymiotników: pikantny, ekscytujący, detaliczny, pochłaniający, czysty, otwarty, przestrzenny, szybki, intymny, gładki, czuły, dynamiczny, silny i autorytarny. [...] Kolumna nie przesładza, jednak wytwarzana muzyka wciąga. Choć przy moich Monitorach 40, trzydziestki wyglądają jak liliputy, to jednak poprawnie tworzą scenę, zwłaszcza w kierunku przód-tył. Generują godną uwagi przestrzenną bezzwłoczność i namacalność – w sensie takim, iż powstaje wrażenie, że wystarczy wyciągnąć rękę by chwycić każdy z instrumentów. [...] Jeśli chodzi o bas, to podobnie jak w modelu Compact 7, jest tak dokładny i czysty, że po prostu nie odnotowuje się jakiegoś braku, oba wydają się schodzić o wiele niżej niż pokazują to pomiary. [...] Ich dźwięk jest najbardziej naturalny i realistyczny z jakim się spotkałem w tej cenie i rozmiarach."
Recenzja kolumn Harbeth Monitor 30, Enjoy The Music, marzec 2002

"Dzwięk jest po prostu czysty i przejrzysty, z samej natury, bez kompromisów. [...] Środek zaś jest największym atutem Harbethów, przetworniki zrobione z patentowego materiału RADIAL, są moim zdaniem najlepszymi głośnikami na rynku.  [...] SHL5 może wyglądać trochę staroświecko, ale kontynuuje świetną tradycję i jeśli szukasz niezbyt wielkiej kolumny o naprawdę niesamowitym, muzykalnym i czarującym dźwięku to jest kolumna dla Ciebie. Żaden inny zestaw nie gra tak jak Harbeth."
Recenzja kolumn Harbeth Super HL5, The Absolute Sound

"Harbetha M40.1 łatwo opisać, ale ciężko zrecenzować. Dźwięk tych kolumn ma więcej zalet, niż cokolwiek, co miałem kiedykolwiek w domu. M40.1 jest „neutralna”, nie wprowadza podkolorowań, a przy tym nie posiada powszechnych wad. Harbethy mają rzadką umiejętność łączenia neutralnej barwy z wyśmienitą prezentacją, pod niemal każdym istotnym aspektem. Mówiąc po prostu: mamy tu wreszcie kolumnę, która osiągnęła płaską częstotliwość przenoszenia w całym paśmie, nie wysysając jednocześnie życia z nagranej muzyki. Harbeth M40.1 nie celuje w jakimś konkretnym aspekcie, zamiast tego dokonuje przełomu, będąc pierwszą kolumną, która odnajduje się w tak wielu dziedzinach. M40.1 jest pozbawiona zakłóceń, nie jest wybredna jeśli chodzi o urządzenia towarzyszące i jest w miarę łatwa w instalacji. Pozwala muzyce brzmieć kolorowo i miło, zachowując wrażenie grania „tu i teraz”. Istnieją głośniki bardziej skuteczne, istnieją głośniki z potężniejszym basem, inne produkują bardziej dramatyczny, lub czystszy dźwięk, ale żadne nie grają tak spójnie, koherentnie i ogólnie dobrze we wszystkich aspektach."
Recenzja kolumn Monitor 40.1, Stereophile, październik 2008

alt

✅ Kolumna podstawkowa przeznaczona jest do ustawienia na specjalnej stabilnej podstawce głośnikowej, lub ewentualnie może być ustawiona na regale.
Kolumnę podstawkową cenią głównie audiofile za wyjątkowy przekaz dźwięku i prezentację przestrzeni, ale znacznie częściej kolumna podstawkowa wykorzystywana jest w małych pokojach, gdzie nie zawsze mamy miejsce na postawienie dużych kolumn głośnikowych.
O kolumnie podstawkowej mówi się "monitor". Pojęcie wywodzi się głownie z profesjonalnego studia nagrań, tam często kolumna podstawkowa wykorzystywana jest jako monitor odsłuchowy.

✅ Kolumna podstawkowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki tylne - efektowe, odgrywające istotną rolę w systemie kina domowego.
Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji:

P3ESR to kolumna precyzyjna i szczegółowa. Bardzo dokładnie jest tutaj rysowana średnica. W dźwięku jest dużo przestrzeni i powietrza. Głośnik super sprawuje się z Heglem H80 w pokoju 14m2 Szczególnie dobrze sprawuje się w jazzowych składach, wyciągając z ciemnych nagrań jasną stronę mocy.

Pozostałe produkty z kategorii
Dali Spektor 1

Dali Spektor 1

499,00 zł
Dali Spektor 2

Dali Spektor 2

699,00 zł


altBudujesz system muzyczny?

Szukasz doskonałych kolumn..., wzmacniacza..., odtwarzacza...?
 

Kupuj z głową! Najniższa cena to nie wszystko!

alt

Służymy wiedzą i doświadczeniem, popartym latami praktyk.

U nas otrzymasz fachową ekspertyzę, bez "nabijania w butelkę".
 
alt
Cenimy twój czas i pieniądze.
 
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

 
alt
© K2 Audio 2021 | WARSZAWA - KATOWICE - KRAKÓW | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl