wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » 3 » Heco Aleva GT 4024
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów

Waluta

Heco Aleva GT 402Heco Aleva GT 402
Heco Aleva GT 402Heco Aleva GT 402
Super promocjaDarmowa dostawa

Heco Aleva GT 402

HECO

Dostępność: Wycofany ze sprzedaży

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Black
Black
White
White

Cena: 1 799,00 zł

Cena poprzednia: 2 299,00 zł

Cena katalogowa: 2 299,00 zł

Oszczędzasz: 500,00 zł

Niestety niedostępny :-( Wycofany ze sprzedaży

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • marka Heco
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (0)

Heco Aleva GT 402

2½-drożna kolumna podłogowa w konstrukcji bassreflex o mocy 200W

Aleva GT 402 to najskromniejsza kolumna na podłogę w serii Aleva, przeznaczona do niewielkich pomieszczeń rzędu ok 18m2.

Specyfikacja:
  •     Konstrukcja    2½-drożna kolumna podłogowa, bassreflex
  •     Wyposażenie    prz. niskotonowy 1 x 130 mm, prz. nisko-średniotonowy 1 x 130 mm, prz. wysokotonowy 1 x 28 mm
  •     Impedancja    4 – 8 Ohm
  •     Pasmo przenoszenia    30 – 42.000 Hz
  •     Częstotliwość zwrotnicy    450 / 3400 Hz
  •     Sprawność    91 dB
  •     Wykończenie    Piano Black, Piano White
  •     Wymiary (szer. x wys. x gł.)    207 x 1000 x 320 mm
 
HECO - Niemieckie HIFI od 1949 r.

HECO to marka, która od dziesięcioleci jest znana z wielkiej niemieckiej tradycji produkcji głośników. Od momentu założenia ponad sześćdziesiąt lat temu firma zobowiązała się do bezkompromisowego odtwarzania muzyki wysokiej jakości w domu.

Do dziś legendarna seria głośników nadal charakteryzuje wizerunek marki. Fakt, że HECO w ciągu ponad sześćdziesięciu lat historii firmy wymyślało coraz więcej, a niektóre z najważniejszych technologii hi-fi do tej pory są dowodem siły i nieprzerwanej innowacyjności marki.


Niezliczone nagrody i zwycięstwa w rankingach zawsze były wyrazem pasji do doskonałości. Pod egzystencją silnej grupy firm, wiedza fachowa jest połączona w celu stworzenia znakomitych produktów.
Niemiecke HI-FI od 1949 r. - i nadal wyprzedza czasy.
 
FILOZOFIA HECO
Heco Audio - Filozofia
Liczy się to wszystko - HECO od dziesięcioleci zajmuje czołową pozycję w rozwoju niemieckich zestawów głośnikowych, mając na uwadze pozornie prostą filozofię produktu. Celem jest doskonała równowaga, przejrzystość i dynamika dźwięku.

Cnoty HECO: Nie oszczędzamy żadnych kosztów, gdy zdajemy sobie sprawę, że coś jest jeszcze lepsze - zarówno w zakresie rozwoju, jak i jakości materiałów i wykorzystania technologii. W ciągu dziesięcioleci doprowadziło to do opracowania nowych koncepcji, które stały się kamieniem milowym na rynku głośników.

Fakt, że wprowadzamy na rynek produkty o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do osiągów, jest potwierdzony przez prasę branżową. Jesteśmy dumni ze wszystkiego, co reprezentuje HECO - podobnie jak nasi klienci".

 
TECHNOLOGIA HECO - Tradycja i wysoka technika
Heco Audio Technologia
AlNiCo średniotonowy sterownik AlNiC

Głośnik średniotonowy z seriilnico
Najwyższy głośnik "THE NEW STATEMENT" jest wyposażony w przetwornik średniotonowy AlNiCo, gwarantujący naturalne i absolutnie precyzyjne odtwarzanie średnich tonów. Średni zakres częstotliwości jest najważniejszym zakresem częstotliwości do oceny naturalności głośnika. Powodem tego jest wysoka wrażliwość ludzkiego słuchu, zwłaszcza w zakresie słyszalności głosu. Rozwiązaniem królewskim jest połączenie wysokiej jakości membrany papierowej z magnesami amnezyjnymi. AlNiCo (Aluminium - nikiel - kobalt) jest materiałem, który może pochłaniać bardzo duże natężenie pola magnetycznego i charakteryzuje się wysoką stabilnością termiczną. Miłośnicy muzyki szczególnie cenią sobie zalety akustyczne w zakresie dynamiki i rozdzielczości, które są wielokrotnie opisywane. Jednak niezwykle wysoka cena, a zwłaszcza trudna kontrowersyjność nie sprawiły, że materiał AlNiCo stał się zbyt popularny.

Po długich badaniach inżynierom firmy HECO udało się opracować napęd Alnico z wykorzystaniem nowoczesnej technologii laserowej (system Klippel®) i metody "elementów skończonych". Po raz pierwszy głośnik z AlNiCo działa symetrycznie pod względem pola magnetycznego, zawieszenia i indukcyjności. Rezultatem tego jest najmniejsze zniekształcenia i cudownie naturalne odwzorowanie średnicy. Konwersja dźwięku odbywa się za pomocą folii papierowej o lekkiej siarczanowej strukturze oraz stosunkowo twardego i szybkiego zawiesiny.

 
ZAAWANSOWANE PAPIEROWE MEMBRANY
Heco Hi-Fi - Papierowe membrany
Nowoczesna membrana dla średniotonowych i basowych przetworników HECO, znana jako "stożek papieru Kraft", spełnia nawet najbardziej krytyczne wymagania akustyczne. Wielu miłośników muzyki preferuje wyjątkowo naturalny i nisko zniekształcający dźwięk wysokiej jakości membran papierowych. Większość legendarnych głośników kinowych i głośników wysokiej klasy z przeszłości zawierała membrany papierowe. Powodem tego jest szczególnie dobry stosunek między niską wagą a wysoką amortyzacją. Do tego celu wstępnie wyselekcjonowano odpowiednie drewno. Tylko skandynawskie drewno iglaste posiada niezbędne mocne włókna. Inne rodzaje drewna lub tańszy, jak makulatura są zazwyczaj wykluczone z uwagi na ich niską wytrzymałość. Włókna drzewne są następnie mieszane z 5% nitkami wełnianymi (długość od 6 do mm) z niemieckiej produkcji. Włókna te ulegają zaplątaniu i tworzą ściśle połączony oplot z włókien. Materiał ten jest następnie równomiernie dociskany pod wysokim ciśnieniem do stożka membrany. W ten sposób powstaje stożek głośnikowy o najlepszych właściwościach akustycznych przy dużych naprężeniach mechanicznych. Ze względu na te wszystkie pozytywne właściwości,"stożek z papieru Kraft" znajduje zastosowanie w prawie wszystkich głośnikach HECO. W połączeniu z resorem o długim skoku, cewkami o wysokim obciążeniu i systemami magnetycznymi zapewniającymi stały napęd, gwarantuje maksymalną dynamikę i precyzję!

 
CIŚNIENIOWO ODLEWANY ALUMINIOWY KOSZ GŁOŚNIKA
Kosze głośników Heco
Wszystkie te komponenty, które zostały opracowane we własnym zakresie, współpracują ze sobą w przetwornikach basowych, przetwornikach basów/średniotonowych i średniotonowych. Napęd z linearyzacją pola magnetycznego w celu zmniejszenia współczynnika zniekształceń jest również wspólny dla wszystkich głośników. Wielokrotny, wentylowany aluminiowy odlew ciśnieniowy zapewnia najwyższą stabilność, a tym samym bardzo niski rezonans. Ale aluminiowe kosze są już teraz atrakcyjne wizualnie - wszystkie kosze są "diamentowe" i zachwycają wyjątkowym wyglądem!




 
WYSOKIEJ JAKOŚCI GŁOŚNIK WYSOKOTONOWY
Głośnik Heco wysykotonowy

Zespół badawczo-rozwojowy HECO opracował nowy głośnik wysokotonowy HECO z nowej serii Celan GT, charakteryzujący się wysoką wydajnością i doskonałą rozdzielczością. Podstawą tej konstrukcji jest kopułka o średnicy 30 mm z szerokim brzegiem, która wibruje w dolnym zakresie częstotliwości. Konstrukcja ta zwiększa energię promieniowania, szczególnie w ważnym obszarze przejścia do przetwornika średniotonowego i umożliwia szczególnie harmonijną akustykę. Do odtworzenia nawet najwyższego rejestru kopułka wykonana jest z bardzo lekkiej mieszanki polifiberowej. Zintegrowane w systemie napędowym elementy miedziane, redukują również zniekształcenia, a aluminiowy kołnierz z odlewu ciśnieniowego diamentowego, zapewnia kontrolowaną przestrzenną charakterystykę promieniowania.




 
SKRZYNIE NASZYCH GŁOŚNIKÓW

Doskonała obudowa głośników powinna mieć możliwie najniższy rezonans. Dlatego też zamiast korzystniejszej cenoeo płyty wiórowej, HECO używa stabilnego MDF. Asymetryczne kształty obudowy redukują również niepożądane fale dźwiękowe wewnątrz obudowy. Wszystkie obudowy są wielowarstwowe i minimalizują odbicia światła. Wszystkie głośniki wolnostojące wyposażone są w kolce o regulowanej wysokości i gumowe uchwyty, co pozwala na perfekcyjne ustawienie na różnych podłożach.
 

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz swoją opinię produktu, gdyż każdy może być recenzentem, Ty również!

Napisz recenzję
Pozostałe produkty z kategorii
Focal Aria 948

Focal Aria 948

6 699,00 zł
Heco Victa Prime 702

Heco Victa Prime 702

1 199,00 zł949,00 zł
Magnat Monitor Supreme 2002

Magnat Monitor Supreme 2002

1 129,00 zł899,00 zł
Heco Victa Prime 502

Heco Victa Prime 502

999,00 zł799,00 zł
Heco Music Style 800

Heco Music Style 800

1 999,00 zł1 449,00 zł
alt
© K2 Audio 2018 | KATOWICE - KRAKÓW - WARSZAWA | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl