wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Głośniki / Kolumny » Kolumny Podłogowe » Kudos Super 20A
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów
Waluta
  • Vincent SV-237mk
  • Transparent - Audiofilska Biżuteria
  • Magnat Transplus 1500
  • McIntosh MC2152
Kudos Super 20A
Darmowa dostawa

Kudos Super 20A

KUDOS

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Black
Black
Cherry
Cherry
Walnut
Walnut
Oak
Oak
Rosewood
Rosewood
White Satin
White Satin

Cena: 10 800,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • marka Kudos
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (0)

Kudos Super 20A

Kolumna podłogowa

Super 20A zostały zaprojektowane, aby reprodukować muzykę z najwyższą możliwą dokładnością spośród wszystkich dwudrożnych kolumn Kudos. Super 20A to połączenie tweetera Crescendo K2 z Titan T88 wraz z nowo zaprojektowanym przetwornikiem niskośredniotonowym unikalnym w swojej aplikacji i wyposażonym w pierścień zwierający powodujący minimalizację prądów wirowych oraz aluminiowy korektor fazy. Oba te przetworniki występują jedynie w kolumnach Kudos i zostały stworzone tak, aby zgrywały się płynnie w efekcie produkując ekstremalnie wysokiej jakości kolumnę.
Projekt nie zatrzymał się jednak na głośnikach. Również Zwrotnica została pieczołowicie przekonstruowana z wykorzystaniem nowych cewek i rezystorów Mundorf, oraz kondensatorów Supreme (Gold, Silver, Oil) od tego samego producenta. Podzespoły te są produkowane na najwyższe możliwe tolerancje, a oprócz tego podlegają procesowi parowania, aby jeszcze bardziej poprawić jakość.
Obudowa jest wykonana z 18mm MDFu wykończonego wysokiej jakości fornirem drewnianym, bądź białym, satynowym lakierem. Otwór bas refleksu został umieszczony u spodu obudowy, zapewniając większe pole do manewrów podczas ustawiania kolumn.  Plinta gwarantuje stabilną podstawę oraz przestrzeń z której port może optymalnie wypuszczać powietrze. Jest ona wykonana z laminatu trzech materiałów: MDFu, warstwy tłumiącej oraz stalowej podstawy znanej z modeli flagowych. Wysokiej jakości kolce ze stali nierdzewnej również są dołączone aby uzyskać optymalne sprzęganie kolumny z podłogą.

Specyfikacja techniczna Super 20A:
  • Głośnik wysokotonowy 29mm
  • Głośnik niskośredniotonowy 18cm
  • Impedancja 8 om
  • Skuteczność 88dB
  • Pasmo przenoszenia 30Hz – 30kHz
  • Wymiary 925mm x 200mm x 270mm
  • Waga 22kg
alt

Firma Kudos Audio została założona w 1991r. Pierwszym produktem w ofercie były podstawki pod kolumny o oznaczeniu S100. Ponieważ ich konstrukcja była przemyślana i zaawansowana, w krótkim czasie stały się produktem referencyjnym wielu recenzentów sprzętu audio z całego świata. Do dziś są popularne i szanowane. Wprowadzone niewiele później mniejsze i tańsze S50 ugruntowały pozycję firmy na rynku, potwierdzając wysoką jakość wyrobów. Dowodzą tego nadal zdobywane nagrody już wiele lat po debiucie rynkowym.

W 2006 roku nastąpiła zmiana kierunku rozwoju firmy. Ponownemu otwarciu wrót towarzyszyła premiera znakomitych zestawów głośnikowych zaprojektowanych przez uznanego konstruktora: Dereka Gilligana. Pochodzący z rodziny wykwalifikowanych wytwórców obudów, entuzjastów sprzętu wysokiej rozdzielczości oraz profesjonalnych muzyków Derek po latach pracy dla innych firm projektujących sprzęt audio zapragnął zaprezentować własną serię kolumn głośnikowych stworzonych w oparciu o przykładne opracowania inżynierskie, bez kombinacji czy sztuczek.

 
Filozofia
Podczas projektowania kolumn Kudos konstruktor przyjmuje jedną kluczową zasadę: aby klient z jak najlepszego produktu w danym przedziale cenowym czerpał jak największą przyjemność w trakcie słuchania muzyki. To stwierdzenie może wydać się trywialne, jednak potrzeba wiele pracy, by sprostać wynikającym z niego wymaganiom. 

Większość współczesnych firm kolumnowych wykorzystuje komponenty z masowej produkcji, stosując jednocześnie imponującą stylistykę, która ma usprawiedliwiać windowanie ceny w górę. Jest to niestety coraz częstszą praktyką i wiąże się w oczywisty sposób z kompromisami w dziedzinie spójności i ogólnej jakości projektu. W przeciwieństwie do takiego podejścia firma Kudos stosuje tradycyjne, dobrze sprawdzone techniki inżynierskie oraz materiały najwyższej jakości, a końcowym etapem produkcji jest długotrwałe strojenie kolumn na ucho, co jest koniecznym warunkiem osiągnięcia doskonałych rezultatów brzmieniowych. 
 
Przetworniki
Kudos ściśle współpracuje z norweskim SEAS-em, korzystając z obszernej wiedzy Norwegów na temat głośników. SEAS zapewnia specjalistyczną pomoc serwisową i produkuje przetworniki na zamówienie do konkretnych aplikacji. Dzięki temu można mieć pewność, że w każdej kolumnie pracują odpowiednie przetworniki.

Posłużmy się przykładem. W całej serii Cardea użyto wooferów osiemnastocentymetrowych, jednak głośniki w kolumnach podstawkowych są zupełnie inne od tych, których użyto w podłogówkach, mimo dużego zewnętrznego podobieństwa. Różne głośniki zostały zaprojektowane do pracy w obudowach o różnej wielkości, zatem każdy przetwornik pasuje idealnie do konkretnego modelu. Poza firmą Kudos większość projektantów kolumn zmuszona jest ze względów ekonomicznych do stosowania identycznych głośników w obrębie całej serii, co wiąże się z kompromisami w dziedzinie brzmienia.

We wszystkich seriach Kudosa zastosowano tweetery o wyjątkowo dobrej jakości. Przetwornik „Crescendo” zastosowany w C10, C20 i C30 to jeden z najlepszych głośników wysokotonowych dostępnych na rynku. Jest też niestety jednym z najdroższych, i to jest jedyna jego wada. Tweetery w modelach C1, C2 i serri X są również najwyższej jakości — grają niezwykle szczegółowo, dynamicznie i z precyzją harmoniczną. Wszytskie głośniki wysokotonowe w kolumnach Kudosa mają znakomite charakterystyki dyspersji i wyrównaną odpowiedź impulsową.
 
Zwrotnica
Inżynierowie Kudosa uważają, że jedną z cech prawdziwie muzykalnych kolumn jest minimalistyczna zwrotnica niskiego rzędu. Aby taką zwrotnicę można było zastosować, potrzebna jest pełna integracja pomiędzy przetwornikami. Głośniki średnioniskotonowe mają łagodne i przewidywalne charakterystyki opadania i są tak dobrze dopasowane do tweeterów, że konieczna jest jedynie minimalna elektryczna kompensacja.

Komponenty zwrotnicy Kudosów są audiofilskiej jakości, mają niskie tolerancje i pochodzą od renomowanych producentów, takich jak Volt, czy Clarity Caps. Kondensatory modeli C10, C20 i C30 mają srebrne wyprowadzenia. Wewnętrzne połączenia zostały wykonane kablami marki Chord Company.
 
Obudowy
Istnieje wiele teorii na temat projektowania obudów kolumn głośnikowych; każdy rodzaj i kształt obudowy ma swoje wady i zalety. Kolumny Kudosa mają względnie prostą konstrukcję, chociaż obudowy są wykonane z najwyższą dbałością o detale. Materiałem jest gęsty MDF z wewnętrznymi wzmocnieniami. Wytłumienie wykonane jest z różnych rodzajów tworzyw umożliwiających kontrolowanie rezonansów i utrzymujących wpływ podbarwień dźwięku wprowadzanych przez obudowę na poziomie minimalnym. Z zewnątrz obudowy pokryte są najwyższej jakości fornirami drewnianymi i lakierami, dzięki czemu jako meble prezentują się bardzo okazale.

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz swoją opinię produktu, gdyż każdy może być recenzentem, Ty również!

Pozostałe produkty z kategorii
McIntosh XRT1K

McIntosh XRT1K

108 000,00 zł
Sonus faber Elipsa

Sonus faber Elipsa

34 999,00 zł
Blue Aura WS90t

Blue Aura WS90t

5 699,00 zł


altBudujesz system muzyczny?

Szukasz doskonałych kolumn..., wzmacniacza..., odtwarzacza...?
 

Kupuj z głową! Najniższa cena to nie wszystko!

alt

Służymy wiedzą i doświadczeniem, popartym latami praktyk.

U nas otrzymasz fachową ekspertyzę, bez "nabijania w butelkę".
 
alt
Cenimy twój czas i pieniądze.
 
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

 
alt
© K2 Audio 2021 | WARSZAWA - KATOWICE - KRAKÓW | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl