wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Głośniki / Kolumny » Kolumny Podłogowe » Tannoy Revolution XT 8F
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów
Waluta
  • Vincent SV-237mk
  • Transparent - Audiofilska Biżuteria
  • Magnat Transplus 1500
  • McIntosh MC2152
Tannoy Revolution XT 8FTannoy Revolution XT 8F
Tannoy Revolution XT 8FTannoy Revolution XT 8F
Darmowa dostawa

Tannoy Revolution XT 8F

TANNOY
Średnia ocena (5/5):
Średnia ocena 5/5
(głosów 1)

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Oak
Oak
Espresso
Espresso
White Piano + 700,00 zł
White Piano + 700,00 zł
Black Piano + 700,00 zł
Black Piano + 700,00 zł

Cena: 3 199,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Cena produktu zmienia się w zależności od zakupionej ilości produktów - zobacz szczegóły.

  • Opis produktu
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (1)

Tannoy Revolution XT 8F

Kolumna podłogowa


Tannoy Revolution XT – Omnimagnet™- przełomowe rozwiązanie Dual Concentric™
Seria Tannoy Revolution XT to solidnie wyremontowana i poddana unowocześnieniu bestsellerowa seria Tannoy Revolution. Przy zachowaniu niepowtarzalnego trapezowego przekroju poziomego kolumn, zastosowano nowe opatentowane rozwiązania technologiczne i zaawansowaną inżynierię akustyczną.
Oparte na całkowicie nowym głośniku Dual Concentric™ zrealizowanym w technologii Omnimagnet™, głośniki serii Revolution XT zapewniają naturalny i fascynujący dźwięk z wyjątkowym rysowanie źródeł, budowaniem precyzyjnej sceny muzyczne, szeroką propagacją wysokich tonów i głębokim, mięsistym i dobrze kontrolowanym basem.
Ręcznie budowana z najlepszych audiofilskich komponentów zwrotnica, realizująca zasadę „łatwo i prosto”, zapewnia ultra czystą i najkrótszą z możliwych ścieżek sygnału, aby zachować wszystkie najmniejsze nawet informacje muzyczne. Cewki powietrzne są laminowane, a okablowanie wykonane są z miedzi beztlenowej o wysokiej czystości pokrytej warstwą srebra. Duże, pozłacane gniazda, akceptujące połączenie bi-wire, z szerokimi pozłacanymi zworami, umożliwiają mocne połączenie dowolnie zakończonego przewodu głośnikowego, zapewniając niezawodne i bezstratne przesyłanie sygnału muzycznego.
Ręcznie i niezwykle solidnie wykonane obudowy głośników, mogą być pokryte naturalnym fornirem w dwóch wersjach: dark walnut i oak real. Mając na celu zapewnienie wysokiej sztywności obudów modeli podłogowych XT 6F i XT 8F, zastosowano dwie komory wewnętrzne z łączącym je pionierskim systemem wewnętrznego portu bassreflex. Konstrukcja wprowadzająca dodatkową komorę i kolejny port bassreflex mający swoje ujście pod dolną ścianką wspartą na dwóch nóżkach, optymalizuje wydajność najniższych tonów, ich czystość, a także redukuje wewnętrzne fale stojące. Nowe podłogowe Revolution XT produkują bas bardzo melodyjny i spójny, pozbawiony wszelkich szmerów i zakłóceń wynikających ze słyszalnych turbulencji charakterystycznych dla kolumn wyposażonych w przedni bassreflex. Dolne ujście portu zmniejsza także kłopoty wynikające z konieczności odsunięcia kolumn od ścian i minimalizuje powstawanie rezonansów w pomieszczeniu.

Omnimagnet™ Dual Concentric™
Aby osiągnąć najwyższą jakość reprodukowanego dźwięku konieczne jest skrupulatne spełnienie pryncypialnych zasad projektowania urządzeń akustycznych. Wszelkie usprawnienie przetworników o nienagannej konstrukcji jest więc bardzo trudnym zadaniem. By skonstruować najnowszą jednostkę głośnikową, zastosowaną po raz pierwszy w kolumnach serii Revolution XT, inżynierowie Tannoya oparli się na, specjalnie w tym celu zarządzonych, badaniach elektroakustycznych i poparli prace konstrukcyjne swoim wieloletnim doświadczeniem.
Najnowszy przetwornik Dual Concentric™ wykonany w technologii Omnimagnet™ to całkowicie odmieniona interpretacja znanego z produktów Tannoya „punktowego źródła dźwięku”. W najnowszym rozwiązaniu zastosowano bardzo wydajny magnes, który równocześnie porusza dwoma cewkami napędzającymi membrany: wysokotonową i niskotonową. Pierścieniowa (torus) kopułka wysokotonowa łączy się z otoczeniem przez falowód Torus Ogive Waveguide™, którego kształt dopasowany jest perfekcyjnie do kształtu membrany niskotonowej. Przed samym głośnikiem wysokotonowym znajduje się korektor fazy – Ogive – który dzięki matematycznie opracowanemu kształtowi, identycznemu jak czubek rakiety kosmicznej, dramatycznie skraca czas potrzebny na rozejście się fali dźwiękowej.

Nowe rozwiązanie przynosi wiele korzyści:
  • Zwiększa kąt propagacji wysokich częstotliwości
  • Zwiększa maksymalny dopuszczalny poziom obciążenia membrany niskotonowej
  • Umożliwia podwyższenie punktu podziału w zwrotnicy
  • Skraca niemal trzykrotnie czas równoczesnego zadziałania obu membran (ze 160 µs do 70 µs)
  • Tym samym spaja brzmienie obu przetworników zbliżając się jeszcze bardziej do „punktowego źródła dźwięku”
  • Zapewnia znacznie polepszoną reprodukcję wysokich częstotliwości również poza osią przetwornika
  • Minimalizuje zniekształcenia fazowe

Parametry podstawowe:
  • Moc ciągła 100 W
  • Moc szczytowa 400 W
  • Skuteczność 91 dB
  • Zalecana moc wzmacniacza 25-200 W
  • Impedancja 8 Ω
  • Pasmo przenoszenia 34-32000 Hz

Dane szczegółowe:
  • Częstotliwość podziału zwrotnicy 250 Hz

Parametry głośników:
  • Gł. niskotonowy 200 (8”) mm, włóknista celuloza, gumowe zawieszenie, cewka 44 mm
  • Dual Concentric wysokotonowy 25 mm, kopułka PEI, Torus Ogive WaveGuide, Omnimagnet
  • Dual Concentric niskotonowy 200 (8”) mm, włóknista celuloza, cewka 44 mm
  • Typ zwrotnicy Pasywna o niskich stratach energii, drugiego stopnia dla niskich częstotliwości i pierwszego stopnia dla wysokich częstotliwości

Konstrukcja:
  • Typ obudowy Podłogowy BassReflex
  • Wysokość 1079 mm
  • Szerokość 320 mm
  • Głębokość 345 mm
  • Pojemność 30,70 l

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.
Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji:

Super kolumny, świetnie grają. Zakup w pełni udany.

Pozostałe produkty z kategorii
Magnat Signature 1105

Magnat Signature 1105

5 499,00 zł4 299,00 zł
ESA Neo 3SE

ESA Neo 3SE

7 150,00 zł
Dali Epicon 6

Dali Epicon 6

19 999,00 zł
Epos K2

Epos K2

2 495,00 zł
DALI OPTICON 6

DALI OPTICON 6

3 799,00 zł


altBudujesz system muzyczny?

Szukasz doskonałych kolumn..., wzmacniacza..., odtwarzacza...?
 

Kupuj z głową! Najniższa cena to nie wszystko!

alt

Służymy wiedzą i doświadczeniem, popartym latami praktyk.

U nas otrzymasz fachową ekspertyzę, bez "nabijania w butelkę".
 
alt
Cenimy twój czas i pieniądze.
 
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

 
alt
© K2 Audio 2021 | WARSZAWA - KATOWICE - KRAKÓW | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl