wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna1 » Głośniki / Kolumny2 » Kolumny Podłogowe3 » Wilson Benesch SQUARE TWO
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów
Waluta
Wilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWO
Wilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWOWilson Benesch SQUARE TWO
PolecamyDarmowa dostawa

Wilson Benesch SQUARE TWO

WILSON BENESCH

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Black
Black
Cherry
Cherry
Walnut
Walnut
Oak
Oak
Maple
Maple
Zebrano
Zebrano
White Piano
White Piano
Black Piano
Black Piano

Cena: 7 500,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Cena produktu zmienia się w zależności od zakupionej ilości produktów - zobacz szczegóły.

  • Opis produktu
  • marka Wilson Benesch
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (0)

Wilson Benesch SQUARE TWO

2-drożna kolumna podłogowa


Square 2 to dwudrożne kolumny podłogowe, zapewniające doskonałą relację ceny do jakości.

Square Two dysponują one bierną membraną głośnika umieszczonego na tylnej ściance obudowy. W tym samym miejscu co w Square 1. Poziom szumów i zakłóceń powstających wewnątrz obudowy jest dużo niższy niż w konkurencyjnych produktach.

Głośnik wysokotonowy posiada swoją własną przegrodę. Identyczne rozwiązanie stosowane jest w serii A.C.T. Pozwala ono na lepszą pracę przetwornika wysokotonowego, chroniąc zarazem wrażliwe elementy zwrotnicy przed uszkodzeniem. Sama komora Square Two jest ważnym elementem wzmacniającym strukturę obudowy. Tak jak w przypadku wszystkich kolumn Wilson Benesch, ,,Dwójki” dysponują dokładnie zestrojonymi głośnikami niskotonowymi. Dodatkowym elementem zapewniającym naturalne brzmienie basu jest port bass-refleksu umieszczony w dolnej części obudowy Square Two . 

 Wszystkie modele serii Square korzystają z firmowych rozwiązań Wilson Benesch: przetworników Tactic, specjalnych komponentów użytych w zwrotnicach, wysokiej klasy okablowania i specjalnych gniazd służących do podłączenia kabli głośnikowych. Dzięki temu pod względem poziomu technologicznego Square Two zbliżają się do swoich bardziej nietypowych pierwowzorów. 
 

Brzmienie Square Two

Dźwięk jaki przekazują jest przejrzysty, wolny od wrażenia pudełkowatości, szybki i dokładny. Jeśli zdarzy się, iż natężenie dzwięku doprowadzi do maksimum możliwości reprodukcji Square One to wtedy ,,Dwójki” bez problemu odtworzą wymagany aktualnie zakres pasma akustycznego.

alt

 
Fragmenty recenzji z What HIFI:
„Cokolwiek zamierzasz zrobić, nie słuchaj pary Square Two wyjętych dopiero co z pudełka. Nie rozgrzane zestawy brzmią bowiem tragicznie. Sytuacja zmienia się diametralnie po przynajmniej 70 godzinach ich ciągłej pracy. Wtedy jakość dzwięku jest zadziwiająco dobra, czyniąc z ,,Dwójek” jedne z najlepszych kolumn, nie tylko w swojej klasie cenowej.  

W dziedzinie dynamiki, rozdzielczości i dokładności dzwięku są tak dobre, iż wiele kosztownych konstrukcji High-End ma powody do zmartwienia. Instrumenty są doskonale zdefiniowane w przestrzeni akustycznej, bez problemu można śledzić odtwarzaną melodię, nawet wtedy gdy staje się ona skomplikowana i wielowarstwowa. Czy wspomnieliśmy o tym, iż Square Two to szybkie kolumny?

Dysponują one nieprawdopodobną zdolnością do błyskawicznej reakcji na zmianę rytmu. Dzięki temu utwory oparte na mocnym rytmie zyskują na brzmieniu. ,,Dwójki” mogą, a nawet powinny, być ustawiane w pobliżu ścian pomieszczenia odsłuchowego. Dzięki zastosowaniu pasywnej membrany na tylnej ścianie obudowy, ulega wzmocnieniu w takim przypadku poziom niskich tonów. Zestawy charakteryzuje żywiołowe i szczegółowe odtwarzanie wysokich tonów. Najwyższej klasy przetwornik wysokotonowy jest jednak w stanie, w zrównoważonym systemie, zapewnić bezproblemową prezentacje wyższych zakresów pasma akustycznego. Square Two w zestawieniu z odpowiednimi elementami wysokiej klasy sprzętu hifi są w stanie zaprezentować jeden z najlepszych dzwięków dostępnych za te pieniądze.” 


Specyfikacja Wilson Benesch SQUARE TWO:
  • Konstrukcja: 2-drożna z rzeczywistą fazą liniową, z basowym radiotorem na tylnej ścianie kolumny, wentylowana u podstawy obudowy
  • Przetworniki: 1 x 170mm (7") Wilson Benesch Tytanowy średnio/niski, 1 x 25mm (1") jedwabna kopułka - ultraliniowy wysokotonowy Wilson Benesch Specific Tweeter
  • Zakres częstotliwości: -6dB at 50Hz, 30kHz, -3dB at 60Hz,  25kHz
  • Pasmo przenoszenia: 45Hz to 20KHz +/- 2dB on axis
  • Skuteczność: 88dB
  • Impendacja: 6Ω nominal, 4Ω minimum
  • Częstotliwość zwrotnicy: 5kHz
  • Okablowanie wewnętrzne: wielożyłowe, posrebrzone miedziane wiązki kablowe w osłonie PTFE. Lutowane połączenia końcowe
  • Złącza wejściowe: Podwójne obrabiane maszynowo końcówki stopu miedzi powlekanego rodem.
  • Moc: 200W
  • Wymiary (WxSxG): 975x200x255mm
  • Waga: 25 kg

Wilson BeneschZałożona w 1989 roku, należąca do Craig Milnes i Christiny Milnes, Wilson Benesch jest uznaną na całym świecie marką, projektującą i produkującą luksusowe produkty audio domowego użytku. Firma położona w Sheffield, South Yorkshire, jest dziś wysoce zoptymalizowanym i pionowo dopasowanym producentem i konstruktorem, składającym się z zespołu wysoko wykwalifikowanych rzemieślników, projektantów i inżynierów.

W 1989 roku zakładowy rachunek bankowy otworzył się w wysokości zaledwie 25 000 funtów. W ciągu 12 miesięcy spółka przeznaczyła znaczną część tych środków na swój pierwszy projekt badawczo-rozwojowy, który został sfinansowany w wysokości 25 000 funtów z brytyjskiego rządu za pośrednictwem Departamentu Handlu i Przemysłu (DTi).

Rezultatem tego projektu badawczo-rozwojowego był wielokrotnie nagradzany produkt, który sprawił, że firma znajduje się w czołówce firm audio wysokiej klasy i tym samym zapewniło firmie Wilson Benech pozycję jednego z najbardziej renomowanych partnerów importowych na świecie. Produktem tym byłWilson Benesch Turntable oraz zaawansowana technologia kompozytów A.C.T. One Tonearm.
 

Filozofia Wilson Benesch

Muzyka jest formą sztuki. Od brzmienia po ciszę; prosty, pojedynczy instrument, po pełną orkiestrę, muzyka jest zdolna do przemiany, upliftowania i emocjonalnego poruszenia jak żadna inna forma sztuki. Muzyka jest językiem globalnym; przekracza wiek, pochodzenie etniczne, kulturę i klasę. Muzyka odgrywa kluczową rolę w naszej kulturze od zarania dziejów człowieka, przez całą naszą ewolucję. Potrafi połączyć nas z naszymi przodkami, opisując rozwój ludzki, dokumentując postęp i być może najwierniej oddając ludzką kondycję według czasu. W każdym sensie jest to wspólny dokument ludzkości, który może być przekształcany, próbkowany, improwizowany i przywoływany zgodnie z pokoleniem czasu.

 

Naszą misją jest umożliwienie dostępu do tej formy sztuki, odsłaniając każdy szczegół, niuans i barwę czasową nagranego artysty poprzez światowe ostateczne, referencyjne produkty audio. Poprzez iteracyjny proces projektowania, wsparty ambitnymi programami badawczymi i rozwojowymi, Wilson Benesch przybliża Cię do artysty.

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz swoją opinię produktu, gdyż każdy może być recenzentem, Ty również!

Pozostałe produkty z kategorii
Kudos X2

Kudos X2

3 850,00 zł
Heco ELEMENTA 700

Heco ELEMENTA 700

4 589,00 zł3 219,00 zł
Heco Celan GT 902

Heco Celan GT 902

7 499,00 zł4 780,00 zł
McIntosh XRT1K

McIntosh XRT1K

108 000,00 zł
alt
© K2 Audio 2019 | WARSZAWA - KATOWICE - KRAKÓW | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl