wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna1 » Głośniki / Kolumny2 » Kolumny Podłogowe3 » Wilson Benesch VECTOR
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Ankieta

Czy podoba Ci się nasz sklep?

  • Tak, bardzo!
  • Średnio na jeża
  • Jest kiepski

Chmura tagów
Waluta
Wilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTOR
Wilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTORWilson Benesch VECTOR
Nasz hitDarmowa dostawa

Wilson Benesch VECTOR

WILSON BENESCH

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Transport indywidualny K2audio - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Black
Black
Silver
Silver
Titanium
Titanium
All Colour + 1 200,00 zł
All Colour + 1 200,00 zł

Cena: 21 000,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Cena produktu zmienia się w zależności od zakupionej ilości produktów - zobacz szczegóły.

  • Opis produktu
  • marka Wilson Benesch
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (0)

Wilson Benesch VECTOR

2,5 drożna kolumna podłogowa klasy Hi-End


Nomenklatura matematyczna dała Vectorowi i jego rodzeństwu podłogowemu Vertex, hołd fundamentalnemu znaczeniu organicznych, zoptymalizowanych geometrycznie form, które zostały wykorzystane w dążeniu do uzyskania najlepszych osiągów w linii głośników referencyjnych firmy Wilson Benesch - serii Geometry.

Seria Geometry jest kolejnym krokiem w rozwoju, po linii produktów wchodzących w skład serii Odyssey, obecnej na rynku już od dziesięciu lat. Nowe kolumny głośnikowe stanowią podsumowanie wielu lat ewolucyjnych zmian, posiadając w sobie nowe technologie i możliwości produkcyjne.

Wilson Benesch zainwestował znaczne środki w nową technologię produkcji, oraz najnowsze oprogramowanie i narzędzia 3D CAD/CAM, aby stworzyć wysoce zoptymalizowaną linię produktów, która pod każdym względem przewyższa poprzednią linię referencyjną - Odyssey Range.
Seria Geometry podkreśla znaczenie muzyki i jej znaczenie w naszym życiu.

"Uderza mnie przekonanie, że te głośniki, nawet przy ustawieniach niskiej głośności, mają zdolność przekazywania intencji muzycznej, samej treści utworu muzycznego w sposób, do którego nie jestem przyzwyczajony. Działa po prostu na wyższym poziomie niż jestem przyzwyczajony do słuchania "
- Mark Gusew, Stereonet: wrzesień 2015 r


Wilson Benesch Vector

2,5-drożna konstrukcja Vector, wyposażona jest w rewolucyjny głośnik wysokotonowy Semisphere Silk-Carbon Hybrid Dome oraz dwie jednostki napędowe Tactic II.

Vector to konstrukcja wysoko zoptymalizowana, zbudowana z zaawansowanych technologicznie materiałów. Dzięki zastosowaniu pojedynczej struktury obudowy wykonanej z włókien węglowych, nie było koniecznym stworzenie skomplikowanego ożebrowania usztywniającego konstrukcję kolumn. Wnętrze obudowy pozostawia więc dużą wolną przestrzeń wewnętrzną, zwiększając pojemność zespołów głośnikowych, przy zachowaniu niedużych wymiarów zewnętrznych zespołów głośnikowych, co stanowi kolejny kluczowy czynnik w sukcesie niniejszego projektu.

"Słuchając plików PCM 24/192 z wytwórni Chesky Records, nagranych metodą sztucznej głowy, miałem autentyczne ciarki podczas odsłuchu instrumentów dętych. Szczególnie metalowych, bo np. saksofon, który jest instrumentem drewnianym (taki ma ustnik), zabrzmiał nieco mniej spektakularnie. Trąbki, trąby, puzon itp. miały nieskończoną skalę odcieni oraz głębię barwy. Ich brzmienie było jednocześnie selektywne, precyzyjne, a także mocno nasycone, wciągające, rozwibrowane, z blaskiem i z szerokim spektrum alikwotów. Wysokie tony nie miały aż tak dużej rozdzielczości, jak z ceramicznej kopułki Accutona w Akkusach Red Wine, które ostatnio są dla mnie pod tym względem wzorem.
Brzmienie Vectorów było przeciwieństwem dźwięku nudnego, szarego w barwie i ostrego. Tu nie było ostrości rozumianej jako coś nieprzyjemnego, za to były precyzja, błysk bogactwo dźwięku. Teraz wyobraźcie sobie połączenie tego z poprzednio opisaną cechą, czyli precyzją lokalizacji. To trzeba usłyszeć!
Wilson Benesch Vector to spójnie i bardzo – wręcz wyjątkowo – czysto brzmiące kolumny. Pozbawione wyostrzeń, a jednocześnie grające bez jakiegokolwiek zawoalowania.
Doskonałe tak do rocka, jak i innych gatunków muzycznych. Oferują świetny niski bas, niemal wyczynową dynamikę oraz doskonałą precyzję lokalizacji na pierwszym planie. Dodajmy do tego wciągające barwy i mamy kolumny niemal idealne – za cenę, która jest daleka od absurdu. Gorąca rekomendacja!"

- magazyn Audio Video, kwiecień 2014



Głośniki Wilson Benesch Vector są montowane ręcznie, z wysokiej klasy materiałów, co powoduje osiągniecie ekstremalnie wysokich poziomów wzajemnego tłumienia. Rezultatem zastosowania kompleksowej hybrydowej konstrukcji jest praktycznie pozbycie się szumów obudowy, co owocuje osiągnięciem jednego z najniższych stosunków sygnał/szum na świecie wśród kolumn głośnikowych. Jednocześnie zestawy są w stanie dostarczyć pełną dynamikę dźwięku pochodzącą z ultra mocnych przetworników akustycznych.

Taki stopień kontroli procesu produkcyjnego możliwy jest do osiągnięcia, tylko wtedy gdy każdy pojedynczy element powstaje pod tym samym dachem, co przekłada się na idealne spasowanie obudowy i przetworników jest oczywistością. Kolumny wytwarzane są przy użyciu super precyzyjnych maszyn C.N.C (sterowane numerycznie obrabiarki). Zastosowanie zaawansowanej technologii włókien węglowych i ręczny montaż przez wysoko wykwalifikowanych techników umożliwiają spełnienia najwyższych standardów produkcji.

alt

Pomimo stosunkowo kompaktowej formy, Vector tworzy wspaniałą prezentację audio high-end. Dźwięk jest bogaty, warstwowy, z wszystkimi niuansami i piękną barwą wykonania muzycznego. Wykończony A.C.T. Carbon Monocoque, anodyzowaną przegrodą ze stopu oraz gamą fornirów z polimeru o wysokim połysku i naturalnego drewna, Vector ma wygląd pasujący do jego statusu - referencyjnej linii.

Przetwornik średniotonowy Tactic II odtwarza w nadzwyczajny sposób transjenty, które nigdy nie są powstrzymywane przez elementy konstrukcyjne zwrotnicy. Jedyne ograniczenia w tego rodzaju konstrukcji są zależne od jakości podłączonego wzmacniacza mocy. Kwintesencją cech konstrukcyjnych Vectora jest zastosowanie 2,5 drożnej konstrukcji zwrotnicy. Gwarantuje to bezproblemową integrację całego pasma akustycznego, od najniższego basu, aż po najwyższe tony średnicy, z jednocześnie minimalnymi zniekształceniami fazowymi.

Harmonijnym dopełnieniem konstrukcji jest użycie kopułki wysokotonowej o nazwie Semisphere Tweeter. Ta najnowsza innowacja od Wilson Benesch, jest wynikiem wielu lat badań, w których poddawano krytycznej ocenie najlepsze istniejące na świecie technologie, włączając nadzwyczajną Sphere z firmy Murata. Konstrukcja posiada zaawansowane technologicznie materiały, które umożliwiają poszerzenie obsługiwanego pasma wysokich częstotliwości, bez utraty kontroli nad dźwiękiem i bez występowania sybilantów. 

Wolne od szumów spotykanych w typowych zestawach głośnikowych, Vectory zapewniają jakość dzwięku, która wykracza poza ich posturę, całkowicie wolną od zniekształceń, które zawsze będą występować w konwencjonalnych kolumnach. Zatopiony w muzyce odtwarzanej bez zniekształceń, słuchacz zostanie przeniesiony w sam środek muzycznego spektaklu, w sposób jaki dotąd był dla niego nieosiągalny. Tylko kompozytor muzyki i jej wykonawcy będą towarzyszyć mu podczas odsłuchu. 


altSEMISPHERE TWEETER
Nauka o włóknie węglowym jest tylko jednym małym elementem nauki o materiałach, która została opracowana w Sheffield, ale jest to ta, która nauczyła nas bardzo dużo, szczególnie w odniesieniu do energii wibracyjnej.
Jedną z najważniejszych lekcji było to, że siła jest niczym bez kontroli tłumienia. Nawet najsztywniejsze materiały mogą być wzbudzone przez dźwięk, który jest słyszalny lub wyczuwalny. Z tej wiedzy pochodzi pierwsza na świecie hybrydowa kopułka wysokotonowa z włóknem węglowym i miękką kopułą. To tylko jeden z elementów radykalnie odmiennego i znakomicie brzmiącego tweetera Semisphere. Wierzymy, że w przeciwieństwie do większości głośników wysokotonowych, Semisphere dzisiaj  można docenić godzinę po godzinie każdego odsłuchu, bez żadnego zmęczenia.


altTACTIC II DRIVER
S.M.A.R.T. Finansowanie badań w wysokości 130 000 funtów rozpoczął projekt Bishop w 1999 roku. Finansowanie ze środków publicznych od rządu Wielkiej Brytanii ustanowiło firmę jako producenta nowych, wysokowydajnych technologii. W ciągu ostatnich 16 lat badania i rozwój umożliwiły wdrożenie Tactic II. Najwyższy głośnik wymaga, aby każda jednostka napędowa miała zupełnie unikalne parametry. Ta wymagająca nauka widzi 35 precyzyjnie określonych wersji Tactic II.
Nic nie jest tak nadzwyczajne, jak w przypadku głośnika Wilson Benesch.


altA.C.T. MONOCOQUE
Gdyby wyrafinowana struktura monocoque A.C.T. została oceniona przez czysto inżynierską funkcję, mogłaby ona stanowić jedną z najlżejszych, najsztywniejszych i najbardziej wytłumionych konstrukcji, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Pod względem tłumienia energii, a tym samym stosunku sygnału do szumu, znacznie przewyższyłby tradycyjnie konwencjonalne materiały typowe dla dotychczasowych konstrukcji głośników.


altPORT TUBES
Port bassreflex celebrujemy, tworząc go z komponentów niczym dobry zegarek. Precyzyjnie obrobione detale, takie jak zewnętrzne rury ze stopu, świadczą o tym, że inżynierowie zwracają uwagę na szczegóły, z których marka jest rozpoznawana. Jest to kolejna nowość, która podkreśla naszą perspektywę tego, co w High End Audio jest ważne.  To korzyści wynikające z niewielkich ulepszeń w każdym szczególe, w tym przypadku niewielka korzyść umożliwia uzyskanie niewielkiego dodatkowego powietrza, które normalnie zostanie usunięte z cennej wewnętrznej objętości powietrza w obudowie kolumny. Może się wydawać, że jest to ogromna ilość dodatkowej pracy, aby osiągnąć tak niewielki przyrost, ale dla Wilson Benesch to właśnie w ten sposób osiągamy najwyższą jakość.

Wilson Benesch Vector wykończenia

Dostępne w wykończeniach:
  • black, regal silver, titanium - standard
  • satin oak , satin cherry , satin maple - za dopłatą 1200 PLN/szt
  • burr walnut gloss, red tulip gloss, red bird’s eye gloss, bird’s eye maple gloss - za dopłatą 1200PLN/szt
  • metal white gloss - za dopłatą 1200PLN/szt


Specyfikacja Wilson Benesch Vector:
  • Konstrukcja: 2,5 drożna hybrydowa ze stopu metali
  • Przetworniki: 1 x 25mm  wysokotonowy jedwabna kopułka Semisphere , 1 x 170mm średnio-niski  Wilson Benesch Tactic II,  1 x 170mm ( 7") basowy Wilson Benesch Tactic II
  • Wewnętrzne okablowanie wykonane z posrebrzanej miedzi.
  • Gniazda głośnikowe: wykonane z rodowanej miedzi umożliwiające bi-wiring.
  • Charakterystyka częstotliwości (Hz): 36-30000 (+/-2dB)
  • Efektywność (dB): 89 (2.83V/1m)
  • Impedancja: 6Ω (min: 4Ω)
  • Rekomendowana moc: minimum 100W
  • Wymiary (SxGxW): 230x370x890 mm
  • Objętość: 34l/szt.
  • Waga: 31kg/szt.
 
alt

Wilson BeneschZałożona w 1989 roku, należąca do Craig Milnes i Christiny Milnes, Wilson Benesch jest uznaną na całym świecie marką, projektującą i produkującą luksusowe produkty audio domowego użytku. Firma położona w Sheffield, South Yorkshire, jest dziś wysoce zoptymalizowanym i pionowo dopasowanym producentem i konstruktorem, składającym się z zespołu wysoko wykwalifikowanych rzemieślników, projektantów i inżynierów.

W 1989 roku zakładowy rachunek bankowy otworzył się w wysokości zaledwie 25 000 funtów. W ciągu 12 miesięcy spółka przeznaczyła znaczną część tych środków na swój pierwszy projekt badawczo-rozwojowy, który został sfinansowany w wysokości 25 000 funtów z brytyjskiego rządu za pośrednictwem Departamentu Handlu i Przemysłu (DTi).

Rezultatem tego projektu badawczo-rozwojowego był wielokrotnie nagradzany produkt, który sprawił, że firma znajduje się w czołówce firm audio wysokiej klasy i tym samym zapewniło firmie Wilson Benech pozycję jednego z najbardziej renomowanych partnerów importowych na świecie. Produktem tym byłWilson Benesch Turntable oraz zaawansowana technologia kompozytów A.C.T. One Tonearm.
 

Filozofia Wilson Benesch

Muzyka jest formą sztuki. Od brzmienia po ciszę; prosty, pojedynczy instrument, po pełną orkiestrę, muzyka jest zdolna do przemiany, upliftowania i emocjonalnego poruszenia jak żadna inna forma sztuki. Muzyka jest językiem globalnym; przekracza wiek, pochodzenie etniczne, kulturę i klasę. Muzyka odgrywa kluczową rolę w naszej kulturze od zarania dziejów człowieka, przez całą naszą ewolucję. Potrafi połączyć nas z naszymi przodkami, opisując rozwój ludzki, dokumentując postęp i być może najwierniej oddając ludzką kondycję według czasu. W każdym sensie jest to wspólny dokument ludzkości, który może być przekształcany, próbkowany, improwizowany i przywoływany zgodnie z pokoleniem czasu.

 

Naszą misją jest umożliwienie dostępu do tej formy sztuki, odsłaniając każdy szczegół, niuans i barwę czasową nagranego artysty poprzez światowe ostateczne, referencyjne produkty audio. Poprzez iteracyjny proces projektowania, wsparty ambitnymi programami badawczymi i rozwojowymi, Wilson Benesch przybliża Cię do artysty.

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz swoją opinię produktu, gdyż każdy może być recenzentem, Ty również!

Podobne produkty
ATC SCM40

ATC SCM40

10 750,00 zł
ATC SCM40A

ATC SCM40A

18 950,00 zł
Pozostałe produkty z kategorii
Kudos X2

Kudos X2

3 850,00 zł
Magnat Quantum 1009 S

Magnat Quantum 1009 S

10 899,00 zł5 390,00 zł
Dali Rubicon 5

Dali Rubicon 5

6 499,00 zł
Magnat Quantum 755

Magnat Quantum 755

3 370,00 zł2 390,00 zł
alt
© K2 Audio 2019 | WARSZAWA - KATOWICE - KRAKÓW | znaki towarowe należą do ich właścicieli
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl